۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 84756738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مردم اهواز:وزارت علوم زیرساخت‌های دانشگاهی در خوزستان را تقویت کند

اهواز- ایرنا- نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته روز گذشته با وزیر علوم بیان‌داشت: تقویت زیرساخت‌های دانشگاهی در استان خوزستان ضروری محسوب می‌شود که در این رابطه برنامه‌ریزی‌جدی شروع شده است.

سیدکریم حسینی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: موضوع آموزش عالی در خوزستان یکی از محوری‌ترین مطالبات نمایندگان مجلس است که باید در راستای توسعه و تقویت زیرساخت آنها گام‌های اساسی برداشته شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تاکیدکرد: وزیر علوم قرار است برای ایجاد این زیرساخت‌ها، در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های کاربردی ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه منطقه‌ای جایگاه علمی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود افزود: حفظ و بهبود این شاخص در استان خوزستان نیازمند تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیات علمی دانشگاه‌های استان از جمله نخبگان کشور هستند ادامه‌داد: از وزیر علوم خواسته شد تا ایجاد زمینه‌های لازم برای انجام مطالعات و پژوهش‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در خوزستان را تسهیل کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون بر تقویت زیرساخت‌های مراکز علمی و پژوهشی خوزستان از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی خوزستان، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تاکیدکرد و افزود: بخش قابل توجهی از قشر جوان و نخبه کشور در این مراکز تحصیل می‌کنند که نیاز است زمینه فعالیت‌های علمی،دانش بنیان، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی آنها بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین تصریح‌کرد: از وزیر علوم خواسته شد با ایجاد ثبات مدیریتی در مجموعه دانشگاه‌های تحت نظارت این وزارتخانه، زمینه تحقق شعار سال در مراکز علمی و پژوهشی استان را ایجاد کند.

حسینی بیان داشت: مراکز علمی و دانشگاهی برای خروج کشور از مشکلات اقتصادی ، نقش تاثیرگذاری دارند که باید ضمن توجه به آنها از دستاوردهای علمی نخبگان و فعالان آن، در عرصه‌های مختلف رفع تحریم، کاهش وابستگی به خارج و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، در استان خوزستان تعداد ۶۹ مرکز علمی و دانشگاهی تعریف شده است. دانشگاههای استان خوزستان صاحب امتیاز ۴۶ ژورنال تخصصی علمی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha