۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84747302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جمهوری خلق لوهانسک از تمایل کشورها برای به رسمیت شناختن آن خبر داد

تهران-ایرنا- سفیر جمهوری خلق لوهانسک در روسیه گفت: برخی کشورها از جمله ونزوئلا و سوریه برای به رسمیت شناختن این جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش ایرنا، «رودیون میروشنیک» در گفت و گو با خبرگزاری روسی ریانووستی خاطرنشان کرد: رایزنی با سوریه، ونزوئلا و تعداد دیگری از کشورها برای به رسمیت شناختن جمهوری خلق لوهانسک ادامه دارد.

وی تصریح کرد: رسما می توانیم بگوییم که موانع سازمانی برای به رسمیت شناخته شدن توسط سوریه و ونزوئلا برطرف شده است.

سفیر جمهوری خلق لوهانسک افزود: مذاکره با تعداد دیگری از کشورها که علاقه مند به برقراری روابط با  ما هستند، درباره ابعاد این روابط ادامه دارد.

میروشنیک تصریح کرد: بسیاری از کشورها برای به رسمیت شناختن جمهوری خلق لوهانسک ابراز تمایل کرده اند و لازم است ما کار دیپلماتیک دقیقی را در این ارتباط انجام دهیم.

بعد از کودتای غربگرایان علیه دولت طرفدار روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی، مناطق لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین که بیشتر اهالی آن روس تبار هستند با کی یف درگیر شده و خواهان استقلال شدند.

از سال ۲۰۱۴ تاکنون درگیری بین کی یف و جمهوری های خودمختار تشکیل شده در مناطق لوهانسک و دونتسک ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

روسیه هدف از این عملیات را آزادسازی دونباس و پاک کردن اوکراین از وجود نئونازی ها در سازمان های دولتی این کشور اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha