برای تحقق دانشگاه کارآفرین باید از رشته های سنتی فاصله بگیریم

تهران- ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: باید از رشته های سنتی و رشته هایی که خیلی مورد نیاز جامعه نیست فاصله بگیریم و به سمت نیازهای فوری تر و لازم تر برویم. در این راستا آیین نامه ارتقا و ترفیع سالانه باید بازنگری و نیازهای جدید در آن گنجانده شود تا به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم آموزش ایرنا  محمود کمره ای روز دوشنبه در نهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران افزود: آموزش جای کار زیادی دارد؛ باید از رشته های سنتی و رشته هایی که خیلی مورد نیاز جامعه نیست فاصله بگیریم و به تدریج تغییر جهت دهیم و به سمت نیازهای فوری تر و لازم تر برویم. در این راستا آیین نامه ارتقا و ترفیع سالانه باید بازنگری شود و نیازهای جدید در آن گنجانده شود تا بتوانیم به سمت تحقق دانشگاه کارفرین حرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: هدف از برگزاری جشنواره آموزش به دلیل اهمیت تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص برای رفع نیازهای کشور و برای تربیت دانش آموختگان است تا در سطح جهانی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند آنچه را در کشور مورد نیاز است تحقق بخشند و تولید علم و فناوری کنند.

کمره ای تاکید کرد: برای این که به محصول خوب و دستاورد خوب در بحث آموزش برسیم، لازم است محتوای آموزش هم به لحاظ شکلی هم به لحاظ محتوایی، نحوه تدریس و ارائه دروس تعییر کند. درس ها به روز شود و برنامه های آموزشی و برنامه های درسی از حالت سنتی خارج شود. باید  فعالیت های جدید را پیش بینی کنیم و محورهای جدید را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کرونا رو به افول است، افزود: آموزش عالی برای ایجاد زیرساخت‌ها هزینه های زیادی کرد که این کار باعث شد اعضای هیأت علمی و دانشجویان تجربه های زیادی بدست آورند؛ لذا باید از این فرصت استفاده کنیم.

نهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران امروز در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha