۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2303
کد خبر: 84740000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سعید کهن، معلم شهیدی که برای دانش آموزان خود الگو بود

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 84740000
 سعید کهن، معلم شهیدی که برای دانش آموزان خود الگو بود

شهرقدس - ایرنا - سعید کهن معلم شهید ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۴۸ در تهران و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد؛ تحصیلات متوسطه خود را با موفقیت پشت سر گذاشت ، مقطع کاردانی خود در رشته علوم سیاسی را در دانشگاه تهران به پایان رساند و به خدمت آموزش و پرورش درآمد و الگویی برای دانش آموزان خود بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به مناسبت روز معلم، زندگی قله کمال است که جز با شهادت نمی‌توان آن را فتح کرد؛ در قرآن کریم نیز آمده که «خداوند دوستدار جنگاورانی است که در راه او صف بسته و چون دژ نفوذ ناپذیری نبرد می‌کنند».

 سعید کهن، معلم شهیدی که برای دانش آموزان خود الگو بود

شهید زنده است؛ چون هدفش زنده و جاودان است، زنده بودن شهید وام‌دار هدف متعالیست که او را در مسیر رشد و تعالی خویش به خدا رسانده.  شهادت بالاترین نیکی و گرامی‌ترین مرگ است؛ در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است.

شهید کسی است که با نثار جان خود درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می‌کند؛ شهیدان مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می‌کنند و به جامعه ظرفیت روحی می‌بخشند، ضعف و سستی را از بین می‌برد.

 سعید کهن، معلم شهیدی که برای دانش آموزان خود الگو بود

اگر خون شهیدان نبود که شجره طیبه رسالت را سیراب کند نه از اسلام خبری بود و نه از مکتب توحید بخش الهی اثری و در یک جمله می‌توان گفت که پر محتواترین عنوان در راستای تکامل انسان از دیدگاه متون اسلامی عنوان «شهید» است.

شهادت یکی از حقایق قرآنی است که در موارد متعدد یاد شده دارای معانی وسیعی است؛ حواس عادی ما و نیروهای وجودی ما تنها صورت افعال را تحمل می‌کند.

به فرموده قرآن، حقایق اعمال و معانی نفسانیه کفر و ایمان، شقاوت و سعادت، خیر و شر، حسن و قبح، و آنچه از دسترس حس مخفی است و تنها با قلوب کسب می‌شود، اینها از دید انسان خارج است که نه بر آن احاطه و نه از آن احصاء است برای حاضرین چه رسد برای غایبین، اما شهیدان به ادراکی می‌رسند که بر اینها اشراف و از اینها مطلع و در کنارشان حضور دارند.

سعید کهن معلمی که در ۱۹ سالگی به شهادت رسید

سعید کهن معلم شهید ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۴۸ در تهران و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد؛ تحصیلات متوسطه خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. ، مقطع کاردانی خود در رشته علوم سیاسی را در دانشگاه تهران به پایان رساند و به خدمت آموزش و پرورش درآمد.

سعید کهن در ۱۹ سالگی سرانجام عشق حقیقی خود را در شرکت در میدان‌های نبرد حق علیه باطل یافت و راهی جبهه شد و سرانجام در تاریخ ۱۳ مرداد ماه سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نایل آمد  و در بهشت سالم، شهر قدس تدفین شد.

وی همزمان با تدریس در مدارس، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم سیاسی نیز بود اما برای انجام تکلیف خود در آن زمان به عنوان بسیجی به جبهه رفت و مدرکی به مراتب بالاتر و والاتر از مدارک دانشگاهی کسب کرد.

عملیات مرصاد، عملیاتی برای معراج شهید سعید کهن به ملکوت اعلی بود و دوازدهم مردادماه ۱۳۶۷ روز شهادت این شهید والامقام بود.

گزیده ای از وصیت‌نامه شهید سعید کهن

شما را توصیه می‌کنم به صبر و دفاع از اسلام و امام عزیز و راه مقدس شهدا و مراقبت از هوای نفس و اینکه در تمام موقعیت‌های انقلاب در صحنه باشید، پدر و مادر عزیزم در راه انقلاب و اسلام، اگر شهید شدم صبور و مقاوم باشید.

یادواره معلم شهید سعید کهن همه ساله با هدف گرامیداشت مقام شامخ شهدا و تجلیل از خانواده شهدای مدارس شاهد و فرهنگیان ایثارگر در شهرستان قدس برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha