۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84738506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: سرعت طرح حدنگاری اراضی کشاورزی قزوین افزایش یابد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: سرعت طرح حدنگاری(کاداستر) اراضی کشاورزی استان که از نیازهای جدی این حوزه به شمار می‌رود، باید با همکاری دستگاه های ذیربط افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در نشست بررسی صدور اسناد مالکیت کشاورزی استان قزوین که در استانداری برگزار شد: اجرای طرح کاداستر و سند دار شدن اراضی کشاورزی از کارهای مهمی است که با همکاری دستگاههای اجرایی باید با سرعت بیشتری در استان تکمیل شود. 

استاندار قزوین گفت: طرح کاداستر از اقدامات بسیار ارزشمندی است که می تواند منجر به صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی شده و مشکلات کشاورزران و دولت در زمینه اراضی ملی و کشاورزی را حل کند.

وی اظهار داشت: بدون تردید اجرای این طرح به کاهش پرونده های قضایی که معمولا در اثبات مالکیت اراضی کشاورزی و تعارض با دولت صورت می گیرد نیز موثر است و تاکید جدی داریم این کار سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار قزوین گفت: در صورت اجرای کامل طرح کاداستر و تعیین حدود و ثغور اراضی کشاورزی و وضعیت مالکیت آنها و نیز صدور سند رسمی بسیاری از کشاورزان میتوانند از تسهیلات بانکی براحتی استفاده کنند و رضایت آنها نیز جلب شود.

وی افزود: به دلیل اهمیت طرح کاداستر باید اعتبارات بیشتری به این طرح اختصاص داده شود و همکاری دستگاههای اجرایی شامل امور اراضی و ثبت اسناد  نیز بیشتر شده و تداوم یابد تا در زمان کوتاه تری این کار به سرانجام برسد.

اعلایی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خواست پیشنهادات خود را برای تسریع در اجرای طرح کاداستر ارائه کند تا هماهنگی لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه صورت گیرد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha