۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۳۱
کد خبر: 84738174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ سوییت برای اسکان راهیان مکتب سپهبد شهید سلیمانی در کرمان احداث می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۷۵ هکتار زمین به احداث اردوگاه سپهبد شهید سلیمانی در کرمان اختصاص داده شده است گفت: ۱۰۰ سوییت به منظور اسکان و اقامت راهیان مکتب سردار دلها به کرمان در این استان ساخته می‌شود.

رضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت اردوگاه راهیان نور سپهبد شهید سلیمانی در شهر کرمان اختصاص داده شده که یکی از مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به کرمان است.

وی تصریح کرد: احداث اردوگاه‌ راهیان نور در کرمان می تواند در ارتقا و رشد جایگاه گردشگری مذهبی‌ این استان موثر و مفید باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین نهضت مدرسه سازی را در کرمان گامی موثر در راستای رفع چالش کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و گفت: در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این استان می توان جلوه های ویژه خدمات و اقدامات نظام در راستای محرومیت زدایی به روشنی مشاهده کرد.

وی با اشاره به راه اندازی نهضت مدرسه سازی در استان کرمان افزود: نهضت مدرسه سازی به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و خیران مدرسه ساز کرمانی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش این استان راه اندازی شده که امیدواریم سرانه فضای آموزشی استان از مجرای این نهضت به میانگین سرانه کشوری برسد.

وی تاکید کرد: قرار است اول مهر ۱۴۰۱ از ۱۳ مدرسه به طور همزمان در استان کرمان بهره برداری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، ارتقا سطح نوسازی‌ فضاهای آموزشی این استان به سطح کشوری را از دیگر مصوبات سفر وزیر به کرمان عنوان و تصریح کرد: استاندارد فضاهای آموزشی این استان از متوسط کشوری پایین‌ تر و اداره نوسازی مدارس موظف است طی سه سال آینده این فضاها را به سطح کشوری ارتقا دهد.

رضایی به موضوع ثبت نام فرهنگیان در مسکن ملی نیز اشاره و تصریح کرد: حدود ۷۵۰ فرهنگی در شهر کرمان برای طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند و ضرورت دارد برای ساخت مسکن در شورای مسکن این استان پیگیری شود و این موضوع در اولویت قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha