پیگیری مجوز راه‌اندازی شرکت هواپیمایی برای فرودگاه اراک در دستور کار است

اراک - ایرنا - مدیر فرودگاه اراک گفت: مجوز راه‌اندازی ایرلاین این فرودگاه با پیگیری مسئولان و نمایندگان مردم‌ استان در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.

«رحیم‌حسین نسب» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت هواپیمایی یا خط هوایی (ایرلاین) به یک گروه صنعتی گفته می‌شود که از طریق خطوط هوایی مسافر یا بار، جابجا می‌کند.

مدیر فرودگاه اراک گفت: با اجرای ایرلاین مشکلات جابجایی مسافر حل می‌شود اما این مهم نیاز به زیرساخت‌هایی دارد تا شرکت هواپیمایی با راه اندازی دفتر اقدام به آوردن هواپیما برای جابه جایی مسافر و بار در فرودگاه اراک کند.

حسین نسب اظهار داشت: اکنون فرودگاه اراک برای پروازهای خارجی عتبات عالیات، مشکل وسیله حمل و نقل که همان هواپیما است، را ندارد اما در پروازهای داخلی باید چارتر کننده مشخص شود.

مدیرفرودگاه اراک توضیح داد: در پرواز عتبات باید سازمان حج و زیارت معرفی مسافر را داشته باشد تا این ظرفیت در فرودگاه اراک عملیاتی شود.

حسین نسب افزود: ۶۷۱ مسافر و گردشگر نوروز امسال با ۱۲پرواز در فرودگاه اراک با چهار هزار و ۹۳۲ کیلوگرم بار جابجا شدند.

وی اظهار داشت: این فرودگاه از اراک به مقصد عسلویه در روزهای یکشنه هر هفته پرواز دارد که شیوع کرونا موجب شد تا پروازهای عتبات عالیات و مشهد از فرودگاه اراک لغو شود و اکنون تنها پرواز عسلویه دایر است.

فرودگاه اراک با داشتن سه‌هزار و ۷۰۰ متر طول باند و ترمینال ۲ منظوره قابلیت انجام پروازهای داخلی و خارجی با هواپیماهای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ را در تمام طول شبانه‌روز دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha