۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84733145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روز جهانی قدس تجلی شکوه همدلی، وحدت و یکرنگی است

گرگان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: روز جهانی قدس نماد مبارزه با استکبار، ظلم و تجلی شکوه همدلی، وحدت و صدای یکرنگی و یکدلی برای دفاع از مظلوم است.

محمد رعیت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روز جهانی قدس سنبلی برای جهانیان بوده که در راه مبارزه با ظلم سکوت نکرده و در دفاع از مظلوم هوشیار، آگاه و با بصیرت در میدان عمل باشند.

وی افزود: این روز که به ابتکار و پیشنهاد خوب امام راحل (ره) بنیانگذاری شد پیامش به جهانیان این بوده که همه و به ویژه مسوولان برای دفاع از مظلوم  نباید فقط نظاره گر و بیننده باشند بلکه باید در میدان صحنه نقش آفرین و سهم و نقش خود را در ساختن جامعه ایفا کنند.

وی بیان کرد: مهمترین ویژگی راهپیمایی روز قدس رقم زدن سرنوشت انسان به دست خود و ایجاد تغییر به سوی بهتر شدن، تعالی، انسانیت، نیک بودن و زیستن و اندیشیدن است که همه را در هر رنگ، لباس، ایده و تفکر فرا می خواند به اینکه می توانیم با در کنار هم بودن برای زنده نگه داشتن انسانیت، انسان شدن و  ساختن جامعه نقش آفرین باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: هر چه از تاریخ انقلاب اسلامی سپری و به تجربه ها افزوده می شود ندای ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم  به سراسر کشورها به خوبی صادر شده و مردم بیدار جهان به این امر و پیام مهم، ارزشمند و جامعه ساز رسیده و  در این مهم نقش ایفا می کنند.

رعیت بیان کرد: در این روز انسان های بیدار، مسوولیت پذیر و با بصیرت حاضر شده و هر سال هم به خیل مدافعان مظلومان و مبارزان با استکبار و مستکبران گسترده می شود.

وی اظهار داشت: برای ساختن و رسیدن به تعالی جامعه  همه باید برای ایفای نقش برخیزند و این یک وظیفه انسانی، شهروندی و ایمانی به ویژه برای یکصدایی حضور آگاهانه مسلمانان سراسر جهان است که باید در صحنه ایفا نقش ایمانی و انسانی که  بر گردنشان برای دور کردن شیطان و شیاطین استکبار و مستکبرین  نهاده شده را انجام دهند.

وی افزود:  وظیفه مردم، جوانان و نوجوانان  به ویژه در این عصر و نسل جدید با بهره مندی از تکنولوژی ها، فناوری ها نوین و شبکه های اجتماعی که به نوعی صدای رسای حقانیت و انسانیت بوده، بسیار سنگین و پر اهمیت است.

رعیت خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان می توانند به صورت بین المللی صدای دفاع از حق، عدالت، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را با بهره مندی از فناوری های نوین و شبکه های اجتماعی به صورت صحیح، زیبا، زنده و پویاتر به جامعه جهانی منعکس بکنند.

وی تاکید کرد: این قشر در عرصه بیداری و آگاهسازی جهانیان همچون گذشته حضور و نقش آفرینی خود را داشته  و فعالیت های فرهنگی، دینی، ایمانی و انسانی خود را محکم، با صلابت و آگاهانه که مورد رضای خدای حق تعالی است  انجام دهند.

به گزارش ایرنا، روز قدس یکی از مناسبت‌های راهبردی مسلمانان در جهان اسلام به شمار می‌آید که با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین از سوی امام خمینی(ره) یکسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

جمعه آخر ماه مبارک رمضان، زمان برگزاری روز قدس در ایران و سراسر جهان اسلام است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha