مبارزه با آفت سِن مادری در اراضی کشاورزی استان سمنان به پنج‌هزار و ۳۵۰ هکتار رسید

سمنان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مقابله با آفت سن مادری در وسعت پنج هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، لطف الله رضایی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از سوم فروردین‌ماه در استان سمنان آغاز شد، اما مبارزه با آفت پوره هنوز آغاز نشده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی سمنان به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در وسعت سه هزار و ۴۳۰ هکتار از مزارع گندم و یکهزار و ۹۲۰ هکتار از مزارع جو استان سمنان انجام شده است.
رضایی با بیان اینکه بیشترین مبارزه به آفت سن مادری در شهرستان آرادان بوده است، افزود: مبارزه با آفت سن مادری در آرادان در وسعت یکهزار و ۷۷۰ هکتار انجام شد.
وی با بیان اینکه شهرستان گرمسار پس از آرادان بیشترین سطح مبارزه با افت سن مادری را داشته است افزود: سطح مبارزه با آفت در گرمسار یکهزار و ۶۵۰ هکتار بود.
وی با اشاره به تاریخ ریزش سن در برخی از شهرستان‌های استان سمنان افزود: تاریخ ریزش سن در سمنان بیستم اسفندماه، در سرخه بیست و دوم اسفندماه سال گذشته، در آرادان بیست و سوم اسفند و در گرمسار بیست و چهارم اسفندماه بود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: وسعت مبارزه با آفت سن غلات در سمنان ۹۰۰ هکتار، در میامی ۸۰۰ هکتار، در شاهرود و دامغان هر کدام ۹۰ هکتار و در سرخه ۵۰ هکتار انجام شده است.
رضایی با بیان اینکه امسال کیفیت گندم در قیمت گذاری بسیار مهم است  و عامل سن در قیمت گندم‌های تحویلی می‌تواند تا کیلویی ۵۵۰ ریال تأثیرگذار باشد، گفت: از این رو از تمام ظرفیت‌ برای مبارزه با این آفت و تولید محصول عاری از سن استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش‌بینی خرید گندم در فصل برداشت امسال بیش از ۲ برابر سال گذشته و به میزان ۹۵ هزار تن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha