۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۴۳
کد خبر: 84730147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روحانیت در سنگرهای دفاع مقدس جهاد تبیین را عملیاتی کرد

خمین - ایرنا - مدیر موسسه روایت سیره شهدای کشور گفت: روحانیت در سنگرهای دوران دفاع مقدس با تبلیغات و هدایتگری جهاد تبیین را عملیاتی کرد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین جوشقانیان عصر یکشنبه در یادواره شهدای روحانی خمین و ۲ روحانی شهید حادثه حرم امام رضا(ع) در مصلای امام خمینی(ره) خمین، افزود: ایمان و مجاهدت‌های اجتماعی از ویژگی‌های مهم روحانیون در مبارزات انقلابی، هشت سال جنگ تحمیلی، سازندگی و حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله است.

وی با اشاره به شهادت ۶۰ سردار روحانی در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: بیشترین هجمه دشمنان نظام اسلامی علیه روحانیون است و حادثه شهادت ۲ روحانی در حرم امام رضا(ع) سند این دشمنی‌ها است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدای کشور گفت: شهدای روحانی در سنگرهای جبهه حق علیه باطل مشعل هدایت بودند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه امام راحل مردانی شبیه سردار سلیمانی را تربیت کرد، ادامه داد: امام خمینی( ره ) آموزه‌های دینی را به نوجوانان و جوانان آموخت و سن مبارزه را با مکتب خود کاهش داد.

وی گفت: شهدای ما ‌در سخت ترین شرایط در مقابل دشمنان تا آخرین قطره خون ایستادگی کردند و امنیت و آسایش امروز نتیجه همان دوران جهاد و شهادت است .

جوشقانیان بصیرت دینی ،سیاسی و اجتماعی ، عمل به هنگام ،تمسک به ولایت فقیه و شناخت جریان های معاصر در انقلاب اسلامی را از شاخص های بصیرت در فتنه برشمرد و افزود: شناخت جریان‌های معاصر در انقلاب اسلامی و نقش ولایت و رهبری در برون رفت از بحران‌های داخلی و خارجی یک ضرورت است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدای کشو گفت: ائمه اطهار(ع) نقشه راه را برای ما گذاشته‌اند و در هر عصری فقیه جامع شرایط آرمان‌ها را تبیین می‌کند، باید برنامه، رسالت و وظیفه خود را بدانیم.

خمین به‌عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی یک‌هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha