۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84729462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هزار و ۶۰۰  میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زا به کمیته امداد امام اصفهان اختصاص یافت

اصفهان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان از تخصیص یک هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری با هدف اشتغالزایی برای اقشار زیر پوشش این نهاد در استان با افزایش سه برابری نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  کریم زارع روز یکشنبه در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این رقم سال قبل بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ حدود سه برابر  شده است. 

به گفته وی  سال قبل بودجه این نهاد در استان بالغ بر ۱۳۱ درصد محقق شد که در مقایسه با سایر استان‌ها و به نسبت سرانه جمعیت وضعیت خوبی داشته است. 

وی اضافه کرد: خدمت رسانی به پنج دهک پایین در استان جزو برنامه‌های کمیته امدادامام(ره) استان در سال جاری است و در کنار آن افراد بیکار جویای کار دارای شرایط نیز در قالب این برنامه قرار خواهند گرفت. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)اصفهان تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار جزو اصلی‌ترین اقشار این نهاد به شمار می‌روند و ایجاد بازارچه‌های محلی برای عرضه محصولات آنان بویژه در صنعت صنایع دستی راهکار مناسبی برای درآمدزایی محسوب می‌شود. 

زارع با بیان اینکه ۵۳۰ مرکز نیکوکاری در استان فعالیت دارند گفت: این مجموعه‌ها از سوی معتمدان مردم در محلات فعالند و پشتیبانی از آنان توسعه و پیشرفتشان را در پی خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از افراد زیر پوشش کمیته امداد مستحق‌ترین هموطنان به شمار می‌روند افزود: اطلاعات نیازمندان در ۲۰ بانک اطلاعاتی گردآوری می‌شود و شناسایی آنان نیز بر همین مبنا صورت می‌پذیرد. 

به گفته وی حدود ۲۷ هزار خانواده با جمعیت ۵۰ هزار نفر و هزار دانش آموز و یک هزار دانشجو بصورت مستقیم و غیرمستقیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان هستند. 

سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان روز یکشنبه در تالار شورای شهر اصفهان برگزار شد. 

در این جلسه با حضور علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، تفاهم نامه افزایش همکاری ۲ نهاد با هدف توسعه همکاری‌های مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و افزایش تعامل دو جانبه با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر و کارآمد، کاهش فقر، توسعه کمی و کیفی خدمات امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha