تصادفات رانندگی در استان اردبیل ۶۸ درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: امسال در ایام تعطیلات نوروز تصادفات رانندگی در این استان ۶۸ درصد کاهش داشته است.

سید حامد عاملی روز پنجشنبه در جلسه شورای راهبری تصادفات استان اردبیل افزود: کاهش ۶۸ درصدی تصادفات منجر به فوت و جرح در ایام تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نتیجه برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی و پلیس است.

وی با تقدیر از زحمات پلیس و نیروی انتظامی اظهار کرد: امسال در ایام تعطیلات نوروز با وجود مشکلاتی چون شرایط نامساعد جوی در استان ، پلیس برنامه های خود را در ۲ بخش ارشادی و سلبی با موفقیت اجرا کرد.

عاملی بیان کرد: طبق اعلام نیروی انتظامی، پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در انجام ماموریت های محوله از جمله کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح در ایام تعطیلات نوروز یکی از استان های برتر و موفق کشور بوده است.

استاندار اردبیل توسعه و تامین زیرساخت های ارتباطی را یکی از اولویت های مسئولان استان برشمرد و گفت: با ارتقای زیرساخت های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان علاوه بر کاهش تصادفات شاهد سهولت تردد در جاده ها خواهیم بود.

عاملی با اشاره به نقش بزرگراه ها و استاندارد بودن محورهای مواصلاتی در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات اضافه کرد: تا پایان فروردین ماه امسال بیش از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود برخی نقاط حادثه خیر در داخل شهرهای استان از شهرداری ها خواست برای بهبود وضعیت برنامه ریزی کرده و اقدامات لازم برای حذف نقاط حادثه خیز را انجام دهند.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای کاهش تصادفات رانندگی در تعطیلات عید فطر و فصل گردشگری استان نیز باید تمهیدات ترافیکی لازم اندیشیده شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل هم در این جلسه با اشاره به بسیج نیروهای پلیس در طرح ترافیک نوروزی ، همکاری دستگاه های مرتبط را نیز در این طرح مطلوب دانست.

سردار هوشنگ حسینی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری اردبیل در مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح گفت: این موفقیت در سایه تلاش تمامی همکاران نیروی انتظامی در نقاط مختلف استان به دست آمده است.

وی افزود: امسال در ایام تعطیلات نوروز به علت بارش برف و یخبندان و لغزنده بودن راه های ارتباطی استان وقوع تصادفات خسارتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خیلی کم افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha