۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84706203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مماشات با نانوایی های متخلف خیانت به مردم است

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بانه با اشاره به افزایش تخلف نانوایی ها در بانه گفت: نان قوت غالب شهروندان است و تامین نان سالم اهمیت ویژه ای دارد در همین راستا مماشات با متخلفین این صنف خیانت به مردم است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه آرد و نان بانه اظهار داشت: دولت موظف است در راستای تامین نیاز جامعه برنامه ریزی کند و اقدامات خوبی در این زمینه نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: باید بر تهیه و تامین نان مردم نظارت بیشتری انجام شود چراکه نظارت و بازرسی های بیشتر باعث کاهش تخلفات می شود.

رستم پور گفت: باید ساعت کار نانوایی مشخص شود کاهش زمان کار نانوایی ها تخلف محسوب می شود همچنین نانوایی ها باید ترازوی دیجیتالی برای وزن کردن چونه ها داشته باشند و نوع آرد مصرفی هم باید مشخص شود.

۶۹ پرونده تخلف برای خبازهای بانه تشکیل شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه نیز در این نشست با بیان اینکه تخلف صنف خبازهای از همه صنف ها بیشتر است، گفت: سال گذشته در حوزه نظارتی ۶۹ پرونده برای خبازهای تشکیل و متخلفین این صنف ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

بایز حسینی افزود: باید برای کاهش تخلفات در خبازهای، راهکارهای عملی ارائه شود چراکه نان قوت غالب شهروندان است و تخلفات این صنف باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود.

وی با اشاره به کمبود سهمیه آرد در شهرستان گفت: برای تقسیم عادلانه آرد با همکاری فرمانداری لیست تهیه کردیم می توان سهمیه واحدهایی که پروانه کسب دارند راافزایش دهیم علاوه بر این در آینده برای ۱۴ درخواست پروانه کسب جدید که صادر می شود نیاز است که ۶۴ تن آرد نوع دوم تامین شود.

حسینی با بیان اینکه مصرف ماهیانه آرد در بانه یک هزار و ۲۰۰ تن است، ادامه داد: براساس رشد جمعیت حداقل ۱۶ تن افزایش سهمیه آرد در روستاها سه بخش کانی سور، آرمرده و بوئین نیاز است.  

در شهرستان بانه ۹۱ واحد نانوایی نان لواش شهری، ۳۳ واحد نانوایی نان لواش روستایی و ۶ واحد نان سنگ یارانه دارشهری فعالیت می کنند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha