بازدید بیش از ۲۱۵۰ گردشگر از ۲ خانه‌موزه‌ تهران

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: از چهارم تا دهم فروردین ماه بیش از 2150 گردشگر از خانه‌ موزه‌های سیمین دانشور و جلال آل احمد و مهدی اخوان ثالث بازدید کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد مویدی اظهارداشت: در تعطیلات نوروز، روزانه بیش از ۳۰۰ نفر از خانه‌موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد بازدید کردند. 

وی گفت: از چهارم تا دهم فروردین بیش از دو هزار نفر از شهروندان این مجموعه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که این امر نشانه اقبال اهالی فرهنگ و اقشار مختلف جامعه از مراکز فرهنگی است. 

مویدی همچنین با تکیه بر جایگاه شایسته و اعتبار خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد در میان  نخبگان فرهنگی خواهان رایزنی برای برنامه‌ریزی جهت استفاده بهتر و بیشتر از این ظرفیت برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی شد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: این شرکت آمادگی دارد تا با نهادهای فرهنگی برای بهره‌مندی از تجربیات موفق خانه‌موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد رایزنی و تعامل داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: بیش از ۱۵۰ گردشگر از چهارم تا دهم فروردین از خانه موزه مهدی خوان ثالث بازدید کردند.

بازدید بیش از ۲۱۵۰ گردشگر از ۲ خانه‌موزه‌ تهران

به گفته مویدی، خانه‌موزه‌های مشاهیر و نویسندگان، اصالت و هویت شهرها محسوب می‌شوند. 

وی از خانه موزه‌ها به عنوان مهم‌ترین مقاصد گردشگری فرهنگی یاد کرد و گفت: در این راستا یکی از رویکردهای محوری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی حفظ، احیا و بهره‌برداری هر چه بهتر از خانه مشاهیر است. 

به گزارش ایرنا، شهروندان می‌توانند تا ۱۲ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۷ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خانه‌موزه‌های سیمین دانشور و جلال آل احمد و مهدی اخوان ثالث بازدید کنند.

خانه‌موزه‌ سیمین دانشور و جلال آل احمد در میدان تجریش، دزاشیب، خیابان رمضانی، خیابان سیمین دانشور، کوچه پسندیده، بن بست ارض، پلاک یک واقع شده که سال ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۴۶۶ در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور سال ۱۳۹۳ توسط شهرداری تهران خریداری شد و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با هدف باززنده‌سازی خانه‌های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان مرمت و بازسازی شد و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۷ در سالروز تولد بانو سیمین دانشور، به عنوان خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد افتتاح شد.

همچنین خانه موزه مهدی اخوان ثالث یکم مهرماه ۱۳۸۲ با شماره ۱۰۴۰۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از سال ۱۳۸۵ در تملک شهرداری تهران است. این خانه‌موزه‌ در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه‌ خجسته، پلاک ۲۹ واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha