۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84699451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سی ان ان: روسیه نزدیک به یکهزار و ۶۰۰ کلاهک هسته ای آماده عملیات دارد

تهران –  ایرنا – شبکه خبری سی ان ان بدنبال اعلام کرملین مبنی بر استفاده از بمب اتمی در صورت درخطر بودن موجودیت روسیه، در گزارشی عنوان کرد روسیه یکهزار و ۵۸۸کلاهک هسته ای آماده عملیات دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، جیمز مارکز، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا دراین باره به سی ان ان گفت: روسیه  چهار هزار و ۴۷۷ موجودی کلاهک هستی قابل دسترس دارد.

وی افزود: از این تعداد دوهزار و ۸۸۹ کلاهک هسته ای در زرادخانه تسلیحاتی روسیه قرار داشته و یکهزار و۵۸۸ کلاهک هسته ای در پایگاه ها و بر روی موشک هایی که امکان حمل آنها را دارند، قرار داشته و سوار هستند.

سی ان ان درحالی اقدام به تهیه این گزارش خبری کرد که دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در یک مصاحبه خبری با یک رسانه آمریکایی، ضمن رد ادعای غربی ها مبنی بر احتمال استفاده روسیه از بمب اتمی در جنگ اوکراین، اعلام کرد: تنها درصورت تهدید موجودیت روسیه، این کشور از بمب اتم استفاده خواهد کرد.

سی ان ان: روسیه نزدیک به یکهزار و ۶۰۰ کلاهک هسته ای آماده عملیات دارد

پسکوف این مطلب در مصاحبه با شبکه رادیو تلویزیونی آمریکایی «پی بی اس» (PBS) گفت که کشورش لزومی نمی بیند تا از بمب اتم در جنگ اوکراین استفاده کند.

سخنگوی کرملین در ویژه برنامه «ساعت خبر پی بی اس » (PBS NewsHour) گفت:  نتیجه هرگونه عملیات در اوکراین، دلیلی برای استفاده از بمب اتمی نیست؛ البته ما یک مفهوم امنیتی داریم که بسیار واضح تصریح می کند، تنها زمانی که تهدید برای موجودیت کشورمان (روسیه) وجود داشته باشد، آنگاه قادریم و عملا از تسلیحات اتمی برای ازمیان برداشتن چنین تهدیدی علیه موجودیت کشورمان استفاده خواهیم کرد.

درحالی شبکه خبری سی ان ان از وجود نزدیک به چهاهزار و ۵۰۰ کلاهک هسته ای در روسیه خبر داد که بنابر آمار « فدراسیون دانشمندان آمریکایی » (The Federation of American Scientists) مستقر در «واشنگتن دی.سی» آمریکا در  مجموع پنج هزارو ۵۳۸ کلاهک های هسته ای دراختیار دارد.

سی ان ان: روسیه نزدیک به یکهزار و ۶۰۰ کلاهک هسته ای آماده عملیات دارد

بنابر آمار این اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن دی.سی، کشورهایی همچون انگلیس بیش از ۲۲۵، فرانسه حدود ۲۹۰، رژیم صهیونیستی ۹۰ ، پاکستان بیش از ۱۶۵، هند افزون بر ۱۶۰، چین بیش از ۳۵۰ و کره شمالی نیز حدود ۲۰ کلاهک هسته ای دراختیار دارند؛ البته دراین آمار  برای روسیه بیش از پنج هزار و ۹۷۷ کلاهک هسته ای  ذکر شده است.

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha