۸ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۱۹
کد خبر: 84697801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار گردشگر نوروزی از غار علیصدر دیدن کردند

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۱۹
کد خبر: 84697801
۳۰ هزار گردشگر نوروزی از غار علیصدر دیدن کردند

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از بازدید ۳۰ هزار گردشگر نوروزی از این جاذبه طبیعی خبر داد و گفت: تا پایان روز یکشنبه میزبان این تعداد مسافر نوروزی بودیم که نوید بخش رونق گردشگری این منطقه است.

«علی محمد عنایتی اکمل» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه فرصت کافی برای تبلیغات و جذب گردشگر نداشتیم اما استقبال هموطنان از غارعلیصدر بعد از تعطیلی طولانی مدت به دلیل محدودیت های کرونایی خوب بود. 

وی با بیان اینکه بیشتر بازدیدکنندگان غار از داخل کشور هستند افزود: میزبان تعدادی از گردشگران کشور عراق بودیم اما برنامه جدی ما برای جذب توریست خارجی پس از تعطیلات نوروز خواهد بود زیرا این موضوع اهمیت بیشتری درخصوص ارزآوری برای کشور دارد. 

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین بازدیدکنندگان غار علیصدر از استان تهران هستند و پس از آن پذیرای هموطنانمان ازاستانهای ارومیه، اصفهان، شیراز و کاشان هستیم. 

عنایتی با اشاره به در اولویت بودن سلامتی هموطنان تصریح کرد: بازدیدکنندگان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پذیرش می شوند و تزریق واکسن، تب سنجی و استفاده از ماسک به دقت کنترل و نظارت می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیصدر یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است که دارای طولانی‌ترین مسیر قایقرانی درون غار در جهان محسوب می‌شود و زمین شناسان قدمت سنگ‌های این غار را به دوره ژوراسیک از دوران دوم زمین‌شناسی (۱۹۰–۱۳۶ میلیون سال قبل) نسبت می‌دهند.

این جاذبه گردشگری بیست و سومین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ دی ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha