یاد آیات عظام ری‌شهری و رودباری در آستارا گرامی داشته شد

آستارا - ایرنا - آیین گرامیداشت ارتحال آیات عظام محمد مهدی ری‌شهری و سید مجتبی رودباری و تبیین جایگاه و ارزش روحانیت در جامعه با حضور علما، مردم و مسئولان در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز یکشنبه در آیین گرامیداشت یاد و نام آیات عظام ری شهری و رودباری در مسجد جامع آستارا گفت: علم موجود در اختیار بشر ، بخش بسیار ناچیزی از گنجینه علم و دانش الهی است و علمای دین با برخورداری از علم، مسیر زندگی و تعالی را برای بشریت روشن کرده اند.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی افزود. آیت الله ری شهری در مبارزات قبل و بعد از انقلاب اسلامی، چهره ای علمی و فرهیخته بود و ضربه ای که در قامت وزیر اطلاعات به دشمن وارد کرده بود، برای دشمن تحمل ناپذیر بود.

وی ادامه داد: آثار علمی آیت الله ری شهری همچنان از کتب ارزشمند حوزه های علمیه است و کتاب میزان الحکمه او و دانشکده علوم و حدیث ایشان، نشانگر درجه عظیم علمی و تقوی آن عالم بزرگ است.

وی به ساده زیستی آیت رودباری نیز اشاره کرد و گفت: زندگی این عالم بزرگ، درسی برای همگان است و به قول امام صادق (ع) کسی که علمش برای مردم باشد، در آسمان از او به بزرگی یاد می کنند.

در این آیین چند مداح مشهور آستارا در باب مصیبت اهل بیت (ع) و سوگ ارتحال علمای یاد شده به مداحی و ذکر مصیبت پرداختند.

آیت الله محمد محمدی نیک، معروف به محمدی ری شهری نخستین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بود و در اول فروردین امسال، به علت بیماری در بیمارستان خاتم الانبیای تهران، دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله سیدمجتبی رودباری نیز یکی از روحانیون برجسته گیلانی بود و در دوم فروردین امسال پس از چند دهه تدریس، تبلیغ و ترویج معارف و احکام دین به دلیل ایست قلبی در سن ۸۹ سالگی دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha