۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84694078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیات و شخصیت‌های حوزوی درگذشت آیت‌الله رودباری را تسلیت گفتند

قم- ایرنا- آیات و شخصیت‌های حوزه علمیه با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌الله رودباری از روحانیون برجسته گیلانی را تسلیت گفتند.

به گزارش عصر دوشنبه مرکز خبر حوزه، در پیام تسلیت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین آمده است: رحلت عالم مجاهد آیت‌الله آقای حاج سید مجتبی رودباری از علمای خدوم و برجسته استان گیلان موجب تالم و تاثر گردید.

وی افزوده است: آن روحانی جلیل‌القدر در تربیت طلاب فاضل و مدیریت مدارس علمیه و همچنین خدمات اجتماعی و انقلابی منشأ اثرات ماندگاری بود.

در این پیام آمده است: اینجانب ضایعه فقدان آن شخصیت ارزشمند را به خاندان مصاب و بازماندگان و مردم شریف استان گیلان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسالت می‌نمایم.

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت آیت‌الله رودباری

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز با صدور پیام تسلیتی آورده است: درگذشت عالم وارسته آیت‌الله سیدمجتبی رودباری موجب تاثر فراوان گردید.

وی خاطرنشان کرده است: آن عالم ربانی که از علمای برجسته استان گیلان بود و سالهای متمادی در حوزه‌های نجف و قم از محضر عالمان بنام این دو حوزه بزرگ به کمالات علمی و معرفتی دست یافت به موطن خویش مراجعت و به تدریس و تبلیغ مکتب و معارف نورانی اهل‌بیت(ع) پرداخت و منشا خدمات و برکات بسیاری در حوزه علمیه گیلان بود.

وی افزوده است: ضمن عرض تسلیت به مردم شریف و نجیب گیلان، بیت شریفشان و حوزه‌های علمیه، علما و روحانیت مکرم استان و همچنین شاگردان و ارادتمندان ایشان برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان و بستگانشان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

پیام تسلیت آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به مناسبت ارتحال آیت‌الله رودباری

در این پیام آمده است: ارتحال فقیه بزرگوار آیت‌الله  آقای حاج سیدمجتبی رودباری رحمت‌الله علیه موجب تاسف و تاثر گردید.

وی افزوده است: این شخصیت علمی که توفیق درک حضور اساتید برجسته نجف را داشت از علما متقی و متواضع و خلیق بود.  بیت ایشان ماوی و ملجا عام و خاص و همگان بود حضور نورانی ایشان در میان مردم موجب تقویت و استحکام اعتقادات و برطرف شدن وساوس نفسانی بود.

در این پیام اضافه شده است: این ضایعه را به محضر مبارک امام زمان(عج)، مراجع تقلید خصوصا رهبری معظم انقلاب و همه حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم استان گیلان و مردم عزیز آن دیار و خانواده‌های وابسته به‌ویژه حضرت آیت‌الله آقای خائفی دامت برکاته و آقازادگان محترم بالاخص حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای سید صالح رودباری تسلیت عرض می‌نمایم.

این پیام حاکی است: خداوند ایشان را با اولیای خویش محشور فرماید به‌حق محمد و آله(ص).

تسلیت سرپرست حوزه خواهران در پی ارتحال آیت‌الله رودباری

در پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران آمده است: ارتحال عالم ربانی و متقی، استاد اخلاق مرحوم آیت‌الله سید مجتبی رودباری رحمت‌الله علیه موجب تاثر گردید.

این پیام ادامه یافته است: آن عالم فقید یکی از شاگردان و یاران صدیق حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری بود که در طول عمر با برکت خود با جدیت و تلاش همراه با خلوص نیت در خدمت به مردم گیلان، حوزه‌های علمیه، مدارس علوم دینی، تربیتی، فرهنگی و امور خیریه و رسیدگی به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

در این پیام اضافه شده است: اینجانب ارتحال آن عالم زاهد و مردمی را به محضر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مراجع عظام دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، بیت معظم آن عالم ربانی و عموم مردم ولایتمدار استان گیلان تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال برای روح بلند آن مرحوم مغفور، علو درجات و حشر با ائمه اطهار علیهم‌السلام و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

آیت‌الله سیدمجتبی رودباری یکی از روحانیون برجسته گیلانی روز گذشته پس از چند دهه تدریس، تبلیغ و ترویج معارف و احکام دین به دلیل ایست قلبی در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha