بیش از ۲ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر سردشت بهره‌مند شدند

مهاباد - ایرنا - رییس هلال احمر سردشت گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر در تعطیلات عید نوروز امسال، ۲ هزار و ۱۴۲ نفر از مسافران و شهروندان از این خدمات برخوردار شده‌اند. 

جوتیار برزیگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و خدماتی متنوعی از جمله ارائه آموزش امدادی، داروهای اورژانسی، سنجش و کنترل سلامت، راهنمایی سفر، راه اندازی خیمه بازی کودکان و نماز به مسافران نوروزی و شهروندان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲ اکیپ ویژه خواهران و برادران نیز به صورت ثابت و سیار فعال هستند، افزود:  با مشارکت و تلاش جوانان هلال‌احمر این شهرستان،  هزار و ۵۳۹ مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر استفاده کردند.

رییس هلال احمر سردشت اضافه کرد:  همچنین ۲۵۷ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره‌مند و ۱۹۰ نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه داشته اند و هزار و ۱۲۱ نفر به پویش "چلچراغ" دعوت شده‌اند.

بیش از ۲ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر سردشت بهره‌مند شدند

برزیگر با بیان اینکه اجرای طرح تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: جوانان هلال احمر نیز در قالب تیم‌های سحاب، هزار و ۹۸۹ مورد آموزش مهارت و خدمات امداد و کمک‌های اولیه، کنترل و سنجش سلامت ارائه و هزار و ۸۸۷  مسافر نوروزی را به نقاط ایمن ، اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی و عمومی راهنمایی کردند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۹۹ نفر در پویش "بهرفت" این نهاد مشارکت و از طرح حمایت کرده‌اند، افزود: هزار و ۵۴۳ مسافر نیز در حوزه‌های مهارت‌های ترافیکی آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین هزار و ۷۴۰ مورد اقلام فرهنگی بین مسافران و شهروندان سردشتی توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است و در تعطیلات عید نوروز امسال به دلیل داشتن جاذبه های متنوع طبیعی یکی از مقاصد گردشگران در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha