۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84696178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید ۶۱۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- بازدید بیش از ۶۱۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان، اسکان مسافران نوروزی سنندج در ۲۵ اقامتگاه بوم‌گردی، برگزاری آیین جشن ملی نوروزگاه در اماکن تاریخی و دستگیری حفار غیرمجاز در سنندج، عناوین چند خبر کوتاه از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: از آغاز تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۶۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، فرهنگی بازدید کردند.

یعقوب گویلیان افزود: در این مدت ۱۱۵ هزار و ۲۳۲ نفر مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان و همچنین سایر مراکز اقامتی اسکان داده شدند.

وی گفت: تمامی امکانات برای خدمات‌دهی مسافران و گردشگران نوروزی بکار گرفته شده و امسال بنا بر دستور وزارت میراث‌ فرهنگی هیچگونه افزایش نرخی در اماکن اقامتی نداشته‌ایم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی کردستان، همچنین از توزیع بیش از ۵۸ هزار نسخه نقشه، بروشور و کتابچه راهنمای گردشگری بین مهمانان نوروزی استان خبر داد و گفت: توزیع اقلام تبلیغاتی در ایام نوروز برعهده اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در مبادی ورودی شهرها بوده که قدردان زحمات و تلاش آن‌ها هستیم.

وی یادآور شد: استان کردستان از لحاظ آمادگی برای پذیرایی و خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در سطح بالایی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

اسکان مسافران نوروزی سنندج در ۲۵  اقامتگاه بوم‌گردی

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج گفت: مسافران و گردشگران نوروزی در ۲۵ اقامتگاه‌ دارای مجوز و فعال در شهرستان سنندج اسکان داده شدند.

بازدید ۶۱۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان و چند خبر دیگر

پیام مجیدی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنندج به‌دلیل دارا بودن معماری بومی و سنتی، مکانی آرام و بکر برای استراحت و گذراندن تعطیلات نوروزی است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این اقامتگاه‌ها به عنوان جاذبه طبیعی و فرهنگی مورد هدف گردشگران است، ادامه داد: با آغاز فصل سفرهای نوروزی، نظارت‌ بر فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزایش یافته است به‌طوری که حداقل یک بار در هفته مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش خصوصی خدمات خوبی به گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهیم و امکان سفری ایمن و زیبا را برای آنها فراهم کنیم.

استقبال از برگزاری آیین جشن ملی نوروزگاه در کردستان

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان با اشاره به برگزاری آیین‌های جشن ملی نوروزگاه در اماکن تاریخی استان با اجرای برنامه‌های متنوع، افزود: همزمان با فرارسیدن بهار طبیعت، آیین نوروزگاه در خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج با حضور و استقبال خوب گردشگران، مسافران نوروزی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری‌ است.

بازدید ۶۱۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان و چند خبر دیگر

آرمان وطن دوست هدف از برگزاری این آیین را پاسداشت سنت‌های نوروزی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: آیین نوروزگاه با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح از دوم فروردین‌ماه شروع شده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در حاشیه این مراسم‌ها، محصولات صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای محلی  نیز عرضه می‌شود.

دستگیری حفار غیرمجاز در سنندج

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: در پی اعلام گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز فردی با هویت بومی در سنندج، موضوع توسط یگان‌ حفاظت میراث‌ فرهنگی استان به‌صورت ویژه پیگیری شد.

سرهنگ مرادی ادامه داد: پس از کسب مجوز از دادستان شهرستان، اکیپی متشکل از نیروهای یگان حفاظت به همراه نیروی انتظامی به منزل این حفار غیرمجاز ورود کرده و نامبرده دست‌گیر شد.

وی افزود: مجرم در داخل یکی از اتاق‌ها حفاری غیرمجاز به طول ۴ متر و عرض یک متری و هم‌چنین حفر تونل به طول ۵ مترمربع انجام داده بود که پس از اعتراف به حفاری غیرمجاز، برای اعمال قانون به مرجع قضایی شهرستان ارجاع داده شد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha