۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶
کد خبر: 84694030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار:کردستان ظرفیت بالایی برای تولید دانش بنیان دارد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: با وجود نیروهای خلاق و توانمند ظرفیت بالایی برای تولید دانش‌بنیان در سطح کشور و استان کردستان فراهم است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون راه‌های استان کردستان اظهار داشت: نیروهای جوان خلاق و تحصیلکرده‌ای در استان داریم که این ظرفیت را برای تولید دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در استان در زیر بخش شورای اشتغال کمیته ویژه‌ای برای تولید دانش بنیان و اشتغالزا را پیگیری کنیم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: شاهد ظرفیتهای خوبی در حوزه بنیادهای علمی و نخبگان، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاه‌ها ایجاد شده که امیدواریم بتوانیم در جهت تولید بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: همه هماهنگی ها و انسجام در جهت کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری، مجروحیتها فوت و خسارت صورت گرفته و 
باوجود افزایش سفرها شاهد کاهش آمار تصادفات هستیم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه نیازمند مراقبت جدی و دلسوزانه همه بخشها هستیم اضافه کرد: در زیرساختها مشکل داریم اما باید با هماهنگی و برنامه ریزی نقیصه ها را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: ۶۰ درصد تصادفات برون شهری در ۳۰ کیلومتری مقاصد رخ می‌دهد بنابراین اگر در این فاصله فضایی برای اطلاع رسانی و استراحت و دارای جذابیت ایجاد کنیم که مسافران چند دقیقه توقف کرده و تصادفات کاهش پیدا کند.

استاندار کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر فوتی ها در محل تصادف رخ می‌دهد اگر بتوانیم سرعت حضور فوریتهای پزشکی را بالا ببریم امکان کاهش آمار فوتیها وجود دارد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های متولی به راهنمایی مسیر برای مسافران و در صورت لزوم نصب تابلوهای راهنما در جاده‌ها و داخل شهر اقدام کنند.

رییس پلیس راه کردستان هم گفت: امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته تصادفات فوتی و جرحی در استان کاهش دارد این در حالی‌است که از ۲۹ اسفند سال گذشته میزان تردد در جاده‌های استان ۱۴ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عیسی گوهری افزود: میزان تصادفات خسارتی به اندازه میزان افزایش ترددها در استان، افزایش داشته است.

وی عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را مهمترین دلایل تصادفات در جاده‌های برون‌شهری کردستان نام برد و گفت: ۴۴ درصد تصادفات جاده‌ای در این استان، واژگونی و ۴۷ درصد مشکلات وسایل نقلیه بوده است.

سرهنگ گوهری ادامه داد: ۳۵ درصد تصادفات در جاده‌های استان کردستان هم مربوط به پلاک‌های خارج از استان بوده است.

شهردار سنندج نیز گفت: ترافیک شهر را به صورت یکپارچه در نظر گرفتیم تا مشاور تعیین و بازنگری در زمینه ترافیکی انجام شود.

سید انور رشیدی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری مقصد رخ می‌دهد افزود: از رسانه‌ها و آموزش و پرورش کمک گرفته شود به عنوان مثال فرزندان می‌توانند همچون همیاران پلیس در این مواقع به والدین خود خطرات را یادآور شوند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها مکانی را برای پیست در اختیار ما قرار دهند چرا که برخی خیابانها تبدیل به پیست شده است.

معاون حمل و نقل اداره راه و شهرسازی کردستان هم در این نشست گفت: بر اساس آماری که از جابجایی با ناوگان حمل و نقل عمومی داریم از ۲۵ اسفند تاکنون ۱۷ درصد سفر افزایش تردد داشتیم که در کشور این آمار ۳۵ درصد است.

سید عبدالرحمان حسینی ادامه داد: اگر مبنا را سال ۹۸ و قبل از کرونا بگیریم سفرها ۱۶ درصد و مسافر ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: کامیاران و قروه مکانی استاندارد و مناسب به عنوان ترمینال ندارند و با وجود پیگیری‌ها از طریق مراجع مختلف اقدام موثری صورت نگرفته است‌.

حسینی تاکید کرد: ۴۲ درصد تصادفات در ورودی و خروجی شهرهای استان صورت می‌گیرد و دلیل اصلی آن مشکل کمربندی یا نبود آن در برخی شهرها است.

وی یادآور شد: پیشرفت کند کریدور شمال جنوب و ناپیوسته بودن آن موجب سردرگمی رانندگان می‌شود و احتمال تصادف را افزایش می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تصادفات به دلیل واژگونی خودروها صورت می‌گیرد اظهار داشت: ۴۰ درصد تصادفات هم در راه‌های فرعی و روستایی روی می‌دهد که نیاز است بیشتر ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه ناوگان عمومی استان فرسوده است
افزود: ۸۰۰ دستگاه مینی بوس فعال در استان وجود دارد که میانگین سنی آنها بالای ۳۵ سال است اما میانگین کشوری ۲۵ سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha