۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84686104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳۰ تن میوه برای شب عید خراسان شمالی آماده توزیع شد

بجنورد-ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: ۴۳۰ تن میوه برای شب عید این استان آماده توزیع شده تا مردم بتوانند میوه مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

مهندس جلیل رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میوه ها با قیمت مطلوب تهیه شده است و با قیمت کارگروه تنظیم بازار در سطح فروشگاه ها توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت های میوه شب عید در این استان نسبت به سایر استان ها مناسب تر است افزود: هر کیلوگرم پرتقال به قیمت هشت هزار تومان، سیب زرد ۱۱ هزار تومان و سیب قرمز ۱۰ هزار تومان است.

 مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: هم اینک قیمت میوه در بازار این استان مناسب است به محض افزایش قیمت ها به منظور تنظیم و کنترل بازار میوه شب عید وارد فروشگاه ها خواهد شد.

رمضانی افزود: میوه شب عید استان به صورت متمرکز در بجنورد مرکز استان در یک واحد سردخانه به منظور توزیع نگهداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا در سال جاری به علت افزایش قیمت ها قدرت خرید مردم میوه مردم کاهش یافته است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.   

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha