شمار بستری شدگان کرونایی در خراسان رضوی به کمتر از ۵۰۰ نفر رسید

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهشی مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی، شمار بستری شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان به کمتر از ۵۰۰ نفر رسیده است.

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی شامل مبتلایان سرپایی، بستری‌شدگان و بیماران بد حال بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ناشی از این بیماری در خراسان رضوی رو به کاهش است.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۴۹۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۱۴۰ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در حال حاضر حدود ۳۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۱۱۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه تحت درمان هستند

پهلوان افزود: هم اکنون روزانه بیش از ۱۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که از این تعداد روزانه حدود ۱۴۵ بیمار در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می شوند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: همچنین روزانه بیش از حدود ۲۱۰ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۳۰ هزار و ۱۲۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۹ هزار و ۱۸۰ تن رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha