۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۴
کد خبر: 84683966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نفرات برگزیده جشنواره به عشق مهدی «هواداریم» در قم مشخص شدند

قم-ایرنا- آیین اختتامیه جشنواره به عشق مهدی(عج) «هواداریم» با اعلام نفرات برگزیده بخش های مختلف در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، آیین اختتامیه نخستین جشنواره به عشق مهدی(عج) تحت عنوان «هواداریم» در حالی با اعلام نفرات برگزیده در شبستان امام حسن عسکری(ع) مسجد مقدس جمکران ترتیب یافت که ۱۸۰ شرکت کننده طی ۳ روز با محوریت مهدویت در قالب کارگاه های رسانه ای آثار خود را ارائه دادند و در ادامه هیات داوران ۳۲ اثر هنری را برگزیدند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این مراسم در سخنانی بیان داشت: در نیمه شعبان جشن‌های زیادی را برگزار کرده و نذری می‌دهیم اما یکی از گزاره‌های اساسی که رضایت حضرت ولی عصر(عج) در آن است، «اجتماع قلوب» می‌باشد.

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی افزود: ما درباره اینکه این اجتماع قلوب به چه صورت باید باشد تحقیق کردیم و به کنشی از جنس «گره گشایی» رسیدیم. اگر بخواهیم همدلی در جامعه را رواج دهیم، باید گره گشایی بنام امام زمان(عج) را رواج دهیم. 

محقق و پژوهشگر حوزه مهدویت نیز در ادامه این برنامه با ابراز خرسندی از حضور بین هنرجویان فضای مجازی، بیان کرد: آن چیزی که برای کارآمدی امورات‌مان توصیه شده، «زمان شناسی» است. کسی عالم به زمان است که بداند افکار جامعه در این روزگار چگونه و به کدام سمت جهت دهی می‌شود.

حجت الاسلام علی هاشمی بیان کرد: در واقع هنرمند عنصری است که مخاطب را بدون آنکه متوجه شود مجذوب حرفی می‌کند. به همین دلیل هنر و هنرمندان در دین اسلام خیلی مورد توجه قرارگرفته‌اند.

مجتبی مجلسی نماینده هیات داوران جشنواره به عشق مهدی «هواداریم» نیز در ادامه اظهار داشت: داوری بطور کلی کار سختی بود و برای فنی و کارشناسی‌تر شدن داوری مقرر شد که تمام اساتید در رشته‌های بخش تصویرسازی، حروف نگاری و پوستر نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی افزود: بحث ارتباط موضوعی کارها با موضوع مهدویت بسیار حائز اهمیت بوده است. برخی از کارها بسیار عالی بودند اما به دلیل تفاوت موضوعی آن با جشنواره مقام نیاوردند.

در پایان بخش این مراسم، برگزیدگان برتر هنری در هر رشته با اعلام نفرات شایسته، توسط اساتید و مسئولین جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

نخستین جشنواره به عشق مهدی(عج) «هواداریم» طی ۳ روز از جمعه ۲۰ الی ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ به همت سازمان فضای مجازی سراج با مشارکت مسجد مقدس جمکران در شبستان امام حسن عسکری(ع) مسجد جمکران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha