۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84682419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: لایروبی مسیل های شهری نباید میان ادارات پاسکاری شود

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم لایروبی مسیل های داخل شهر برای جلوگیری از خسارت های احتمالی سیل گفت: این امر نباید میان دستگاه های اجرایی پاسکاری شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان شمالی اظهار داشت: برای جلوگیری از آسیب ها و خسارت های احتمالی، لایروبی مسیل ها بویژه در شهرها ضروری است و در این زمینه تکلیف و وظیفه دستگاه ها باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: برای جلوگیری از خسارت های احتمالی سیل بهاره، نقاط حساس در مسیل ها شناسایی و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود تا جلوی خسارت های جانی و مالی تا حد امکان گرفته شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: بازبینی و بررسی لازم از پل ها انجام و نواقص شناسایی و برطرف شود، در زمان پیش بینی وقوع سیل هم اطلاع رسانی های لازم به مردم داده شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده کشاورزان از مزایای بیمه صندوق کشاورزی گفت: باید در زمینه مزایای بیمه کشاورزی ترویج و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود تا در زمان حادثه بخشی از خسارت های حادثه های طبیعی برای این تولیدکنندگان جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: تهدیدها و بحران ها در استان موارد ناشناخته نیست و ما به دنبال این هستیم که در این باره برنامه ریزی شود تا خسارت های حادثه های مختلف خشکسالی و یا سیل کاهش یابد و انتظار می رود در این باره دستگاه های اجرایی برنامه داشته باشند. 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وقوع ۲ فقره زلزله خسارت بار در این استان در سال جاری و با اشاره به اینکه زلزله فرصتی برای بازسازی منازل غیرمقاوم شد گفت:  باید فرصت هایی که در سطح ملی و یا استان در دسترس است استفاده شود تا منازل روستاییی بازسازی و مقاوم سازی شود و عمران و آبادانی استان توسعه یابد.

بحران آب در خراسان شمالی

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به بحران های ناشی از خشکسالی و کاهش بارندگی ها در استان گفت:  براساس اعلام مسوولان استان، دشت های استان سالانه ۷۰ میلیون مترمکعب آب از دست می دهند و سالانه ذخایر آب زیر زمینی آب کاهش می یابد.

مهدی رشیدی اظهار داشت: ۸۸۰ میلیون مترمکعب آب در استان در بخش کشاورزی، ۹۰ میلیون متر مکعب در بخش آشامیدن و ۲۰ مییون مترمکعب در بخش صنعت مصرف می شود.

وی گفت: باید بهره وری مصرف آب در بخش کشورزی افزایش یابد و در این زمینه تولید در این بخش باید از حالت سنتی خارج شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: بحران آب در حدی است که کاهش بارندگی ها در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha