استاندار: صدور مجوز در آذربایجان‌غربی نیازمند خانه‌تکانی است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی که در حوزه صدور مجوز مسوولیت دارند، باید یک خانه تکانی انجام دهند و بازنگری در حوزه های مدیریتی و کارشناسی امری ضروری در این نهادها محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی افزود: موانع جدی در خصوص توسعه سرمایه گذاری در استان وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، طولانی بودن روند صدور مجوزهاست.

وی اضافه کرد: ما وظیفه داریم که با مانع زدایی در همه بخش ها، زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کنیم زیرا نیازمند این امر هستیم و ظرفیت های لازم را نیز در این خصوص داریم.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: برخی مشکلات در استان وجود دارد ولی ما ناگزیر به جذب ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال آینده برای رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر دولت هستیم و باید همه راه ها را در این مسیر هموار کنیم.

معتمدیان با اشاره به جلب توجه آستان قدس رضوی برای سرمایه گذاری در استان ادامه داد: در کنار آن، سرمایه گذاران بسیاری را برای حضور در استان نیاز داریم که برای رسیدن به این هدف، همایش سرمایه گذاران و هلدینگ ها به زودی در استان برگزار می شود.

وی، بی توجهی هر چهار بخش دولتی، حاکمیتی، خصوصی و تعاونی برای سرمایه گذاری در استان طی چهار دهه گذشته را یکی از عوامل مهم عقب ماندگی ها در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: در برخی استان ها تا ۹۰ درصد اقتصاد دست بخش خصوصی است ولی در استان ما این رقم بسیار ناچیز است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه برخی مشکلات حقوقی و مبتنی بر قوانین بخش خصوصی در آذربایجان غربی مطرح شد که البته بخش مهمی از آنها به قوانین جاری در کشور برمی گشت و امکان تصمیم گیری در این خصوص وجود نداشت.

استاندار آذربایجان غربی هم ضمن اعتراض به این روند، تاکید کرد که جلسات به صورت کاربردی و با در نظرگرفتن الزامات تصمیم گیری استانی برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha