۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱
کد خبر: 84677881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مدارس کرمانشاه محل ورزش نوجوان و جوانان می شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: مدارس محلات مختلف کرمانشاه و دیگر شهرستان‌های استان برای فعالیت های ورزشی و فرهنگی در اختیار نوجوان و جوانان آن محله قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن امیری مقدم عصر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اطلاع رسانی لازم درباره این اقدام نیز با نصب تابلو و بنر در این مدارس انجام شود و تا نوجوانان و جوانان از فراهم شدن این امکان مطلع شوند.

وی ادامه داد: در این دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد دانش آموزان ما که همان کودکان و نوجوانان هستند از لحاظ روحی و جسمی دچار مشکلات زیادی شدند و حتی پرخاشگری نیز میان آن ها به واسطه خانه نشینی های مکرر افزایش پیدا کرده است.

امیری مقدم افزود: فراهم کردن محیطی برای ایجاد نشاط اجتماعی می تواند در شاداب سازی روحیه آن ها کمک زیادی کند و آن ها را از مشکلات روحی و جسمی نجات دهد.

مدیر ارشد استان همچنین از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز خواست تا بخشی از سالن های مربوط به آموزش و پرورش که برای واکسیناسیون در اختیار گرفته را به این اداره کل بازگرداند تا مسئولان آن بتوانند برنامه های ورزشی بیشتری در آن ها برای دانش‌آموزان برپا کنند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم برای تجمیع مراکز واکسیناسیون که خلوت تر هستند را انجام دهد تا برنامه‌های ورزشی آموزش و پرورش هرچه زودتر آغاز شود.

امیری مقدم در ادامه خواستار احصا نیاز شهرستان های استان به مدرسه و کلاس درس شد و افزود: پس از دریافت این اطلاعات اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس با کمک خیرین مدرسه ساز و اعتبارات موجود نسبت به ساخت مدرسه اقدام کند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین مدرسه ساز شد و گفت: افراد خیر و نیک اندیش زیادی در سطح کشور و حتی اقصی نقاط جهان وجود دارند که تمایل به این کار خداپسندانه دارند.

وی به موضوع زیبا سازی مدارس هم اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی آینده باید به رنگ اتاق کلاس های درس توجه بیشتری شود چرا که قطعا رنگ مورد علاقه دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی با پنجم و ششم تفاوت دارد که باید به آن توجه شود.

امیری مقدم در پایان ضمن اینکه خواستار هوشمند سازی کامل مدارس استان شد، بر نظارت جدی تر به کار مدارس غیرانتفاعی نیز تاکید کرد و گفت: خروجی کار این مدارس باید مشخص شود و اینکه سالانه چه تعداد از دانش آموزان آن ها در دانشگاه ها پذیرفته می شوند.

در استان کرمانشاه بالغ بر ۳۳۷ هزار دانش آموز در بیش از ۳۵۰۰ مدرسه با حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس تحصیل می‌کنند.

حدود ۳۱ درصد دانش آموزان کرمانشاه مشکل اضافه وزن دارند

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و پس از شیوع کرونا و خانه نشین شدن دانش آموزان، حدود ۳۱ درصد آن ها دچار اضافه وزن و چاقی شده اند.

مجید یزدان پناه عصر اظهار داشت: کرمانشاه از نظر چاقی دانش آموزان رتبه ۱۶ و از نظر اضافه وزن هم رتبه دهم کشور را دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۴ درصد دانش آموزان استان هم وزن طبیعی دارند که در این خصوص رتبه ۱۸ کشور را داریم.

یزدان پناه با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان پسر بیشتر از دختران است، تصریح کرد: از ۶۸ هزار و ۶۲۹ دانش آموزی که مورد اندازه گیری قرار گرفتند مشخص شد حدود ۲۳ دانش آموزان پسر و حدود ۱۹ و نیم درصد دانش آموزان دختر دچار اضافه وزن هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی دانش آموزی در سطح کشور به ۳۵ سانتی متر می‌رسد، افزود: این میزان برای کرمانشاه حدود ۳۶ سانتی متر است.

وی خانه نشینی های دانش آموزان در دوران کرونا رو عامل مهمی در اضافه وزن آن ها عنوان کرد و گفت: با بازگشایی تدریجی مدارس و اختصاص سالن ها و حیاط مدارس به این افراد امیدوارم شرایط بهتر شود.

یزدان پناه در عین به برخی موفقیت های آموزش و پرورش استان در سال های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: کسب رتبه برتر کشوری توسط مرکز مشاوره و روانشناختی این اداره کل در سال جاری و کسب رتبه برتر ساماندهی نیروی انسانی در سه سال متوالی از جمله آن هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha