سیاست‌های ابلاغی محیط‌زیست باید خمیرمایه برنامه هفتم توسعه باشد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به در پیش بودن تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: باید خمیر مایه برنامه هفتم توسعه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست باشد.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در جلسه تبیین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست با نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف، اظهار داشت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست منبعث از دین ما و آخرین یافته‌های علمی در جهان است.

وی با بیان اینکه مساله محیط‌زیست و منابع طبیعی برای ما اهمیت حیاتی دارد، بر نقش دستگاه‌های مختلف اجرایی، مجلس و قوه قضاییه در جلوگیری از تخریب محیط‌زیست تأکید کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: ما ظرفیت‌های عالی در سطح دنیا داریم که باید از آن‌ها استفاده کنیم، یکی از این ظرفیت‌ها، دیپلماسی محیط‌زیست است که می‌تواند دیپلماسی سیاسی ما را تقویت کند.

سلاجقه تأکید کرد: باید در حوزه محیط‌زیست عملیاتی فکر و عملیاتی کار کنیم که این اتفاق در دولت سیزدهم در حال رخ دادن است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به در پیش بودن تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: باید خمیرمایه برنامه هفتم توسعه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست باشد و به‌ سرعت تکالیف دستگاه‌های مختلف در حوزه این سیاست‌ها و درصد اجرای تکالیف از سوی آن‌ها مشخص شود.

وی از برگزاری جلسه دوم تبیین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست با حضور وزرای مرتبط خبر داد و گفت: فرهنگ محیط زیستی باید اول‌ از همه در مسوولان ما نهادینه شود.

سلاجقه تأکید کرد: همه دست در دست هم دهیم که این سیاست‌ها به‌ سرعت عملیاتی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha