۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84675331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان اشتغالزایی واحدهای صنعتی در استان زنجان به سه هزارو ۹۸۰ نفر رسید

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان اشتغالزایی واحدهای صنعتی در این استان با ۳۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته به سه هزارو ۹۸۰ نفر رسید.

ناصر فغفوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۶ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان زنجان راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

وی بیشترین گروه کالایی که برای آن در این مدت پروانه بهره برداری صادر شده است را شامل مواد و محصولات شیمیایی، محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات کانی غیر فلزی و فلزات اساسی عنوان کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی این واحدهای صنعتی در استان را بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد ریال بیان کرد. 

فغفوری مهمترین واحدهای صنعتی راه اندازی شده در سال جاری را  ۶ واحد بزرگ از جمله تولید انواع پودر شوینده، واحد تولید پرمنگنات، تولید انواع دارو، بیسکوئیت، تولید و چاپ کارتن و واحد رنگرزی با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر ذکرکرد و گفت: برای این واحدها بالغ بر یک هزارو ۶۸۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی جایگاه استان زنجان به لحاظ حجم سرمایه گذاری صنعتی را در سال ۹۲ بدون احتساب وسعت و جمعیت، رتبه هجدهم بیان کرد و  افزود : با اقدامات انجام شده و جذب سرمایه گذاری در این بخش استان هم اکنون در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است.

سهم بخش صنعت استان زنجان از میزان ۵۶صدم درصد نسبت به کشور در سال ۹۰ به رقم ۹۶ صدم درصد افزایش یافته است و بر اساس برآوردهای انجام شده، ارزش تولید بخش صنعت در اقتصاد این استان از حدود ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۰ به رقم بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha