۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبر: 84672665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ واحد تولیدی استان مرکزی به عنوان صنایع سبز کشوری برگزیده شدند

اراک - ایرنا - مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: ۲ واحد صنعتی این استان از طرف سازمان محیط زیست به عنوان صنایع سبز کشوری برگزیده شدند.

«مهدی حسینی مصطفوی» روز یکشنبه در بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز در استان مرکزی افزود: معرفی واحدهای صنعتی که در زمینه حفظ محیط زیست اقداماتی را انجام داده‌اند برای ثبت نام به سامانه سازمان محیط زیست به مدت یک ماه از آذرماه امسال آغاز شد که در این مدت ۲۵ واحد صنعتی استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از بین این واحدها ۶ واحد که امتیاز آنها بیش از ۶۰  بود به عنوان صنایع سبز استان مرکزی انتخاب و به سازمان محیط زیست کشور معرفی و از بین آنها  ۲ واحد به عنوان واحد صنایع سبز کشوری برگزیده شدند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تغییراتی در فعالیت زیست محیطی واحدهای صنعتی استان ایجاد شده و دید واحدهای صنعتی به محیط زیست از نگاه قانون به تعهد تغییر کرده‌است.

«رضا اشتری» افزود: تغییر نگاه واحدهای صنعتی به محیط زیست موجب شده تخلفات در این حوزه کاهش یافته و در صورت انجام تخلف با پیگیری جدی تری با آن برخورد می شود.

وی ادامه داد: سازمان صمت استان مرکزی از آمادگی کامل برای همکاری با تشکل‌های محیط زیستی و انجمن‌های فعال در این حوزه برخوردار است.

نایب رییس اتاق بازرگانی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان با وجود سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی پایتخت صنعت کشور است و خلق ثروت، اشتغال آفرینی و ارزش افزوده برای کشور در این استان انجام می شود.

«حامد امینی مصلح آبادی» افزود: صنایع و واحدهای تولیدی با وجود تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشور به عنوان سربازان جبهه اقتصادی در این حوزه حضور فعال داشته و فعالان این بخش وظیفه دارند در کنار تولید به محیط زیست پیرامون خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha