بسیاری از مباحث دینی و فرامین مقام معظم رهبری نیازمند تبیین است

تهران - ایرنا - خادم هیات حضرت علی اکبر (ع) شهرری گفت: بسیاری از مباحث دینی، سیره معصومین (ع)  و منویات رهبر معظم انقلاب برای مردم نیازمند تبیین و اطلاع رسانی است و حرکت جهادی برای تبیین آنها اجرا می‌شود.

جواد فدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تعدادی از علاقه مندان حوزه تبیین، مباحث دینی و فقهی چندین نشست برای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب برگزار و در نتیجه آن موضوع جهاد تبیین مطرح و تصویب شد.

وی با بیان اینکه نخستین کسی که جهاد تبیین اسلامی را آغاز کرد پیامبر اسلام (ص) بود، یادآور شد: در آن زمان نبی مکرم اسلامی (ص) در کنار ۲ نفر دیگر کار جهادی ترویج و تبیین دین مبین اسلام را آغاز کردند و امروز بر ماست تا این مساله را با تمام توان و انرژی برای مسلمانان انجام دهیم.

فدایی اظهار داشت: بر همین اساس زمان آغاز کار خود را در عید مبعث حضرت رسول (ص) (۱۰ اسفند) و پایان اجتماع آن را سالروز میلاد امام حسین (ع) (۱۵ اسفند) قرار دادیم چون خون سیدالشهدا (ع) مایه حفاظت و پاسداری از دین مبین اسلام شده است.

خادم هیات حضرت علی اکبر (ع) شهرری با بیان اینکه این مدت زمان برگزاری برنامه را هفته تبیین نامگذاری کردیم، گفت: با نامگذاری هفته تبیین، تلاش کردیم تا هم به ایام شعبانیه و هم به کارهای مختلفی که مدنظر برای ترویج و آگاهی بخشی است توجه شود.

فدایی ادامه داد: در طرح تبیین، توجه به نگاه مقام معظم رهبری نسبت به مسائل و معارف دینی و تاکیدهای ایشان را مدنظر داشته و توصیه های معظم له را مورد بررسی قرار دادیم.

خادم هیات حضرت علی اکبر(ع) شهرری اعلام کرد: برای برگزاری این برنامه جهادی از همه قشرهای مردم دعوت کردیم و نهادهای حاکمیتی نیز که از ارکان نظام اسلامی علاقه مند و وظیفه مند هستند نیز پای کار بودند.

وی فعالان و آغازگران جهاد تبیین را از اهالی شهرری معرفی و اضافه کرد: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب کار جهاد تبیین را با حضور ذاکران اهل بیت (ع)، جوانان هیاتی و علاقه مندان به این حوزه آغاز کردیم.

فدایی زمان برگزاری مراسم اختتامیه هفته تبیین و اطلاع رسانی را سوم شعبان همزمان با میلاد امام حسین (ع) در روز یکشنبه ۱۵ اسفند اعلام و خاطرنشان کرد: هدفگذاری برای وسعت جغرافیایی این برنامه ملی و فراملی است.

همزمان با پایان «هفته جهاد تبیین» تجمع بزرگ هیات های مذهبی، گروه های جهادی و مردم شهید پرور این شهرستان روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۱۶ در میدان شهرری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند هیات های مذهبی کانون جهاد و جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت (ع) هستند برگزار می شود.

در این مراسم که در سالروز میلاد با سعادت سیدالشهدا امام حسین (ع) برگزار می شود، هیات های مذهبی و گروه های جهادی به همراه مردم همیشه در صحنه و محبان اهل بیت (ع) از میدان شهرری به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha