۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84669044
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ تن گوشت ماهی خاویار در سبزوار تولید شد

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبر: 84669044
۱۹ تن گوشت ماهی خاویار در سبزوار تولید شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: از ابتدای امسال‌ تاکنون ۱۹ هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری در مزارع پرورش ماهی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

علی اصغر امانیان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: واحدهای پرورش ماهی خاویار شهرستان سبزوار در ۲ حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند که طی سال جاری علاوه بر ۱۹ تن گوشت ۴۵ کیلو گرم خاویار نیز به کشورهای منطقه صادر کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار آغاز شده است.

وی افزود: شهرستان سبزوار با تولید سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۰ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته رتبه نخست تولید شیلات در این استان را کسب کرده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha