۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1318
کد خبر: 84663490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشای برخی زوایای ترور فعال فلسطینی در شبکه الجزیره

تهران - ایرنا - برنامه "ما خفی اعظم" (آنچه پنهان مانده بزرگ تر است ) که از شبکه الجزیره پخش می‌شود، اقدام به افشای برخی زوایای ترور نزار بنات فعال فلسطینی به دست سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان کرده است.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این برنامه، "سمیر ابو زعرور" کالبدشکاف فلسطینی فاش کرد که ۴۲ ضربه به قسمت‌های مختلف بدن نزار بنات وارد شده است.

ابو زعرور تصریح کرد که علت اصلی فوت بنات طبق گزارش پزشکی قانونی خفگی بر اثر گاز فلفل بوده است.

گزارش پزشکی قانونی همچنین فاش کرده که روی جسد این فعال فلسطینی آثار جراحت ناشی از ضربه دیده شده و اینکه مرگ او غیرطبیعی بوده و این بر خلاف چیزی است که تشکیلات خودگردان اعلام کرده است.

غسان بنات برادر نزار بنات اظهار داشت که به هیچ وجه منطقی و قابل قبول نیست که کمیته تحقیق در مورد مرگ او متشکل از افراد همین تشکیلاتی باشد که او را به قتل رسانده‌اند!

اسناد و مدارک فاش شده در برنامه "ما خفی اعظم" نشان می‌دهد که حکم بازداشت نزار تحویل پلیس الخلیل داده شده بود و اقدام سرویس‌های حفاظت اطلاعات تشکیلات خودگردان برای بازداشت او کاملا غیرقانونی بوده است.

این برنامه به نقل از محمد و حسین بنات به عنوان دو شاهد عینی ماجرا بیان کرده که روی سر تمامی کسانی که شب ترور نزار در اتاق بودند، اسلحه گذاشته بودند و وقتی نزار را شناسایی کردند، تیم ترور با اسلحه تا سر حد مرگ به سر و بدن او ضربه وارد کرد.

به گفته این شاهدان، ۱۴ نفر از نیروهای حفاظت اطلاعات تشکیلات خودگردان که در حقیقت حکم بازداشت کتبی هم نداشتند، راس ساعت ۳:۱۵ بامداد بدون همراهی پلیس الخلیل به خانه این فعال فلسطینی یورش برده و او را تا سر حد مرگ کتک زدند و سرش را به دیوار می‌کوبیدند تا اینکه از هوش رفته سپس او را سوار بر خودرو به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

گزارش مذکور می‌افزاید که سندی که در این باره بدست آمده، نشان می‌دهد که یک روز قبل از ترور بنات، سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان ۱۵ نفر را در لیست افراد تحت تعقیب و بانک اهداف خود قرار دادند که یکی از آن‌ها نزار بود.

مایکل لینک گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین نیز اعزام ۱۴ برای بازداشت یک شخص صرفا بخاطر آزادی بیان را امر عجیبی خوانده و تاکید کرد که ادعای تشکیلات خودگردان مبنی بر انتقاد او از دولت و مسئولان دولتی، بیانگر وجود یک دولت سرکوبگر است که به هیچ وجه به دمکراسی پایبند نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha