۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84663325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار حمیدیه توزیع عادلانه آب در این شهرستان را خواستار شد

اهواز - ایرنا - فرماندار حمیدیه گفت:شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور، با توجه به کمبود شدید آب در پشت سد و رودخانه کرخه، نسبت به توزیع عادلانه آب در شبکه آبیاری این شهرستان اقدام‌ کند.

به گزارش ایرنا شاهین هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:تامین آخرین مرحله آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه و زمستانه توسط سازمان آب برق خوزستان و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور به کشاورزان حمیدیه باید انجام گیرد.
وی گفت: سازمان آب و برق خوزستان و شرکت کرخه و شاوور با توجه به کمبود شدید آب، نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص کمبود آب کشاورزی اقدام کنند تا کشاورزان برای کشت برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
هاشمی ادامه داد:احداث شهرک کشاورزی در حمیدیه با توجه به اینکه یکی از شهرستان های مهم در بخش کشاورزی است ضرورت دارد.
فرماندار حمیدیه با بیان اینکه مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خوزستان نسبت به جانمایی حداقل پنج نقطه در این شهرستان برای ساخت شهرک کشاورزی اقدام کند افزود: تا پایان هفته جاری باید طرح پیشنهادی و جامع از احداث شهرک کشاورزی در شهرستان حمیدیه تهیه و به فرمانداری ارسال شود.
هاشمی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در تامین زمین این شهرک کشاورزی بیشترین کمک و همکاری را می‌تواند داشته باشد.
در سال ۹۵ مصوب شده بود که ۱۵ شهرک کشاورزی در خوزستان تاسیس شود که ۳۰ درصد هزینه آن از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان و ۷۰ درصد باقی اعتبار مورد نیاز در استان تامین شود.
خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، رتبه نخست تولیدات کشاورزی را در کشور دارد.
شهرستان حمیدیه در غرب خوزستان یکی از مناطق مهم کشت گندم ، برنج، صیفی و پرورش گل در استان است که از رودخانه کرخه آب مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha