تعاون روستایی رابط میان پارک علم و فناوری و بهره‌برداران کشاورزی باشد

کرمانشاه - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: تعاون روستایی می‌تواند به عنوان یک رابط میان پارک علم و فناوری و بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی عمل کند.

به گزارش ایرنا، سیامک آزادی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرتعاون روستایی استان کرمانشاه که با هدف امضای تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد برگزار شد، به قدرت نفوذ سازمان تعاون روستایی در سطح روستاها و به تبع آن فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از علم در بخش‌های مختلف کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ نفر از مهندسان کشاورزی در استان کرمانشاه ساکن روستاها هستند که این موضوع می‌تواند ظرفیت بسیار مناسب در این حوزه باشد.

 رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه خواهان ارتباط قوی‌تر با تعاونی‌های تحت پوشش تعاون روستایی و هماهنگ شدن آنها با پارک علم و فن آوری شد.

مدیرتعاون روستایی استان کرمانشاه هم گفت: با فرهنگ سازی میان کشاورزان، روستاییان و به ویژه اعضای ۲۰۰ هزار نفری شبکه تعاونی های روستایی در استفاده از علم و دانش می توان نتایج خوبی را کسب کرد که سبب افزایش بهره وری در کارها شود.  

«ایرج صفایی» با اشاره به اینکه از شهرستان کرمانشاه به عنوان بزرگترین شهرستان کشاورزی کشور نام برده می‌شود، اظهار داشت: وجود یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی در استان و از سوی دیگر جمعیت یک میلیونی روستاها 

و جمعیت ۲۰۰ هزار نفری اعضای شبکه تعاونی‌های روستایی در سطح استان ظرفیتی بسیار عالی و مناسب برای همکاری با پارک علم و فناوری ایجاد کرده است.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha