استاندار: اطلس فقر هرمزگان تهیه شده است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: فقر در نقاط مختلف استان وجود دارد و منحصر به یک یا ۲ منطقه و شهرستان نیست از این رو طبقه‌بندی فقر مهم بوده و بر همین مبنا اطلس فقر استان تهیه شده است.

مهدی دوستی روز چهارشنبه در جلسه هیات امنای حساب ۱۰۰ امام افزود: تقسیم بندی درستی در خصوص فقر هرمزگان متأسفانه تا پیش از این وجود نداشت اما باید توجه داشت الان در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب در اوج پختگی و بلوغ خود قرار داریم و نباید بر اساس احساسات در خصوص فقر و رفع آن تصمیم گیری کرد.

وی ادامه داد: آنچه مورد تاکید است رفع محرومیت و فقر و ساخت مسکن محرومان بر اساس شاخص‌ها و توجه به اطلس فقر استان است، از این رو باید افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد ناتوان و کمتربرخوردار شناسایی شده و مشکل‌ها را حل کنیم.

وی اضافه کرد: باید به دنبال حل اساسی مشکل باشیم و منطقه به منطقه افراد را شناسایی و به صورت یکجا مشکل افراد شناسایی شده و زیر پوشش را حل کرد تا مردم احساس کنند کار انجام شده است.

استاندار هرمزگان گفت: برای این کار نباید منتظر ثبت نام افراد ماند و گروهی از کارشناسان امر شناسایی مناطق نیازمند را انجام دهند و سپس برای انجام کار برنامه‌ریزی شود.

مهدی دوستی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دولت مساله تولید و تامین مسکن به خصوص برای اقشار محروم و کمتر برخوردار است و اداره‌های دولتی مسوول با رفع فقر و محرومیت زدایی مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و بهزیستی باید پای کار باشند و کمک کنند مشکل مسکن محرومان مرتفع شود.

جلسه هیات امنای حساب ۱۰۰ امام با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار شد.

حساب ۱۰۰ امام در سال ۱۳۵۸ و به دستور رهبر کبیر انقلاب و با هدف تهیه مسکن برای اقشار ضعیف جامعه با جذب اعتبار از سوی خیرین و جلب مشارکت مردم افتتاح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha