عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها

استان‌ها- ایرنا- عزم جدی و جهادی دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مردم به ویژه بیکاری، ریشه‌کنی فقر و ارتقای معیشت در صدر برنامه‌های دولتمردان قرار دارد از این رو سفرهای استانی مسوولان با تحقق این اهداف هر هفته انجام می‌شود.

سفرهای استانی رییس جمهور به همراه هیات دولت یک فرصت بزرگ برای دولتمردان و نقاط مختلف کشور است که باید توسط مردم، مسوولان، نخبگان و دولتمردان غنیمت شمرده شود تا این دیدارهای چهره به چهره راهگشای مشکلات و فراهم کننده زمینه توسعه و رفع موانع باشد.

هفته گذشته استان‌هایی همچون هرمزگان، کرمان، فارس، زاهدان، قم، بوشهر و خراسان رضوی مقصد دولتمردان بود که به روال برنامه های از قبل طراحی شده، کار سرکشی و بازدید از طرح ها و پیگیری مشکلات مردم را ادامه دادند تا باری از مشکلات مردم را از دوش آنها بردارند.

رییس جمهور و هیات دولت هفته سوم دی‌ماه را در حالی سپری کردند که بار دیگر با سفر به استان های مختلف از نزدیک پیگیر رفع مشکلات مردم برای تحقق وعده‌ها شدند.

 هرمزگان، میزبان رییس جمهور و هیات دولت

استان هرمزگان در آخرین روزهای دی ماه ۱۴۰۰ چهاردهمین مقصد سفرهای استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی عالی ترین مقام اجرایی کشور بود تا این استان در سال جاری علاوه بر بلایای طبیعی سیل و زلزله شاهد جشنواره خدمت دولتمردان سیزدهم نیز باشد.

این استان روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ دی) پذیرای دولتمردان بود که همانند ۱۳ سفر قبلی به استان های مختلف کشور برای آشنایی با مشکلات استان برنامه ریزی شد، استانی که علاوه بر مطالبات خود، در پاییز و زمستان امسال شاهد ۲ حادثه تلخ زلزله فین بندرعباس و سیل در شرق خود بود.

رییس جمهور صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد و مورد استقبال، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

در این سفر ۲ روزه که ۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را همراهی می کردند دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان بود.

رییس جمهور همچنین در جمع زلزله زدگان هرمزگان (گیشان غربی بندرعباس) حاضر شد و با تاکید بر تلاش بیشتر مسوولان برای حل مشکلات مردم زلزله زده گیشان غربی در بخش فین بندرعباس، گفت: نیاز به بودجه بیشتری برای حل مشکلات در این منطقه است.

آیت الله رئیسی پس از دیدار و گفت و گو با مردم سیل زده و زلزله زده هرمزگان، برنامه های بازدید از طرح های اقتصادی را آغاز کرد و در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مقاصد از پیش تعیین شده حاضر شد و در ادامه به همراه شماری از اعضای هیات دولت به منظور جمع بندی مطالبات، دستاوردها و نتایج روز اول سفر در شورای اداری استانداری هرمزگان شرکت کرد.

همزمان با سفر رییس جمهور به هرمزگان، میز خدمت در همه دستگاه‌های اجرایی در بندرعباس برای پاسخگویی به درخواست های مردم راه‌اندازی شد و کارشناسان استانداری هرمزگان و نهاد ریاست جمهوری درخواست‌های مردم را جمع‌آوری و بررسی کردند.

رییس‌جمهور در این بازدید از آخرین دستاوردها و توانمندی های نیروی دریایی سپاه در یک سال و نیم اخیر شامل یگان پهپادی، سامانه های موشکی، سامانه های جنگال، شناورهای راکت انداز، موشک انداز و اژدرافکن، تجهیزات زیرسطحی، ناوچه های موشک انداز، شناورهای رزمی تندرو و قایق های پرنده اطلاع یافته و از نزدیک در جریان پیشرفت های نیروی دریایی سپاه که به طورتمام به دست متخصصان داخلی انجام شده، قرار گرفت.

آیت الله رئیسی در نهایت در جلسه شورای اداری به عنوان جلسه جمع بندی نتایج بازدیدهای خود و ۱۷ تن از معاونان رییس جمهوری و وزرا پس از بررسی مطالبه ها، نیازها و ظرفیت های استان هرمزگان در عرصه های مختلف گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت‌های اقتصادی در کنار دریا تشنه بودن ، وجود فقر ، بیماری و بیکاری در هرمزگان قابل توجیه نیست.

هیات دولت دومین روز سفر خود را به بازدید میدانی از سواحل و جزایر استان هرمزگان تخصیص دادند که در این بازدیدها همچون هرمز، جزیره رنگ و گنج و همچنین قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان و هاب انرژی ایران  مورد توجه قرار گرفت.

رییس جمهور در این سفر سواحل و جزایر را در کانون توجه خود قرار داد و برای بررسی بیشتر در زمینه امکان توسعه و رفع محرومیت های این مناطق و درنهایت نقش آفرینی در اقتصاد کشور از جزایر هرمز و قشم بازدید کرد.

آیت الله رئیسی در سفر به هرمزگان و حضور در برنامه های مختلف سخنانی ایراد کرد که به مهمترین آنها اشاره می شود:

            محورهای سخنان رییس جمهور در هرمزگان
فقر و بیکاری در هرمزگان با وجود داشتن ظرفیت های ارزشمند معنا ندارد

نیاز به بودجه بیشتری برای حل مشکلات منطقه گیشان غربی در هرمزگان است

مردم بخش توکهور و هشت بندی میناب استان هرمزگان درخواست‌های متعددی دارند که به تمام این موارد به طور کامل رسیدگی خواهد شد.

تمام درخواست های مردم سیل زده هرمزگان را بررسی می کنیم

ظرفیت صیادی اینجا باید در اختیار صیادان منطقه و استان باشد
بومی گزینی در تربیت پزشک مورد توجه باشد
تشکیل صندوق توسعه استان‌ها در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شده است
شوراهای اداری استان‌ها با نگاه رفع مشکل تشکیل می‌شود

 فقر مطلق باید در گام اول در استان هرمزگان ریشه کن شود

سازو کار قوی برای تصویب سواحل مکران در هیات دولت صورت گرفته است
صنایع غرب هرمزگان سهم خود را نسبت به عمران و آبادانی استان پرداخت کنند
تاسیس صندوق پیشرفت همه استان های کشور در سال ۱۴۰۱
عدالت بودجه ۱۴۰۱ براساس مساله آمایش سرزمینی صورت می گیرد

شعار ساخت چهار میلیون مسکن را محقق می‌کنیم

مساله گردشگری سلامت باید در هرمزگان از جمله هرمز و قشم فعال شود

همه مسوولان به جزیره هرمز توجه خاص داشته باشند

تحریم و تهدید مانع پیشرفت نیست

وظیفه ما اجرای عدالت در همه حوزه‌هاست
روند واردات و صادرات تسهیل شود
افزایش ۴۰ درصدی صاردات غیر نفتی
قشم و افتتاح پالایشگاه نفت خام فوق سنگین پاسارگاد

در کنار برنامه های رئیس جمهور، سایر وزرا نیز به دیگر نقاط استان هرمزگان سفر کردند تا پای درد دل مردم نشسته و از نزدیک مشکلات و مسائل آنها را جویا شوند.

سفر معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به جزیره هرمز

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که به همراه هیات دولت به هرمزگان سفر کرد و در نشست با نمایندگان اقشار جامعه زنان استان با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه گفت: آسیب زدایی و توانمندسازی زنان جزو برنامه های اولویتی دولت سیزدهم است و امیدواریم بتوانیم در این دولت قدم هایی برای رفع مشکلات و ارتقای شرایط بانوان برداریم.

انسیه خزعلی با اشاره به اینکه  تلاش این معاونت عملی کردن فعالیت های حوزه بانوان در عرصه تولید و خودکفایی است، تاکید کرد: در سفرهای استانی به سایر استان های کشور موفق شدیم برای دریافت وام، شرایط ضامن و وثیقه برای بانوان کارآفرین را تسهیل کنیم که این امر را برای هرمزگان نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: زنان هرمزگانی در زمینه های مختلف از جمله تحصیلی، هنری، کار و زیباشناسی سرآمد هستند و سرانه این موارد از بسیاری از استان های دیگر بالاتر است؛ البته همچنان در بحث بهداشت جای کار دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان نماینده هیات دولت از محله‌های محروم و کم برخوردار جزیره هرمز به طور سر زده بازدید و با اهالی منطقه گفت و گو کرد و مسائل و مشکلات مردم منطقه که بیشتر در حوزه زمین و مسکن بود را مورد بررسی قرار داد.

خزعلی همچنین در بدو ورود به جزیره هرمز پس از گفت‌وگو با دستفروشان حاضر در اسکله و بررسی مشکلات شان به مرکز صنایع دستی جزیره رفته و با زنان هنرمند و کارآفرین به گفت‌وگو نشست و از تنها کارگاه قالی بافی موجود در جزیره هرمز دیدن کرد و به بررسی نیازها و خواسته های بانوان شاغل در این کارگاه پرداخت.

وی در انتهای سفر به جزیره هرمز در منزل شهیده فاطمه نیک حضور یافت و با گرامیداشت یاد و نام شهدا از این خانواده تقدیر کرد.

انسیه خزعلی در دومین روز از سفر رییس جمهور به هرمزگان، درخواست های اهالی درگهان و قشموندان در زمینه کمبود زیرساخت های بهداشتی به‌ویژه در حوزه بانوان، محدودیت های برای زنان توانمند، وضعیت آب شرب درگهان و روستاهای تابعه و زیرساخت های ورزشی را بررسی کرد.

وزیر نیرو و بررسی خسارت سیل در شهرستان پارسیان

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها  وزیر نیرو هم به عنوان نماینده دولت در سفر استانی رییس جمهور به شهرستان پارسیان سفر کرد و پس از دیدار و شنیدن مسائل و مشکلات مردم این منطقه، میزان خسارت ناشی از سیل اخیر در این شهرستان را بررسی کرد.

 علی اکبر محرابیان همچنین از روند اجرای طرح آب شیرینکن و سد بردول پارسیان نیز بازدید کرد و گفت: به زودی پس از تامین اعتبار و تکمیل طرح انتقال، آب دریا به شهرستان می رسد.

وی گفت: ساماندهی رودخانه بردول منشعب از سد (بردول) یکی از تصمیم‌های مهم سفر استانی به شهرستان پارسیان استان هرمزگان است که مقرر شد در مدت زمان یک سال این کار انجام شود.

محرابیان افزود: رودخانه بردول باید در محدوده شهر به طور کامل ساماندهی شود و در مراحل بعد در مناطق روستایی نیز این اقدام انجام خواهد شد.

نماینده ویژه رییس جمهور در غرب هرمزگان گفت: در این سفر دغدغه‌هایی از سوی مردم پارسیان بیان شد که بیشتر این موارد در راستای مهار آب‌های سطحی بود چرا که در اثر سیلاب‌ سال‌های اخیر خسارات زیادی به مردم وارد شده است.

حضور در شهرستان بستک و دیدار با مردم این منطقه و بازدید از چندین پروژه صنعت آب و برق از جمله خط انتقال آب از آب شیرین کن بندر چارک به بستک و جناح از دیگر برنامه‌های محرابیان به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در این سفر بود.

سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به شهرستان‌ بندرلنگه

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها

 سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این سفر به نمایندگی از رییس‌جمهور به شهرستان‌ بندرلنگه سفر و  به‌صورت چهره به چهره با مردم، اصناف و صاحبان واحدهای تولیدی این شهرستان دیدار کرد.

 وی در پایان سفر به بندر لنگه، از افزایش ظرفیت پهلوگیری در بنادر این شهرستان خبر داد و گفت: عزم توجه بیشتر به مناطقی که در طول سال های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته اند در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: در پیگیری های این سفر به طور ویژه، مسئله افزایش ظرفیت بنادر بندر لنگه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد تا کشتی های با تناژ بالاتر نیز بتوانند در این بندر پهلوگیری کنند و امکان رشد اقتصادی شهر را دوباره فراهم آورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در بازدید از گمرک شهید رجایی، منشاء اصلی مشکلات گمرک، را عدم هماهنگی میان ۲۵ دستگاه دولتی اعلام کرد و گفت: گمرک به تنهایی بار نیمی از تجارت کشور را به دوش می کشد، اما دچار ضعف ها و مشکلات فراوانی است که همین موجب شده تولید کنندگان و تجار دچار خسارت فراوانی شوند.

خاندوزی افزود: بخشی از مشکلات گمرک بر می گردد به نهادهای دولتی که در حوزه واردات کالاهای اساسی، زمان بندی به موقع انجام نمی دهند که نسبت به آن باید دقت بیشتری داشته باشند تا شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

وزیر بهداشت در شهرستان جاسک 

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در روز اول سفر به شهرستان جاسک رفت و از بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان بازدید کرد و ضمن عیادت و دلجویی از بیماران، روند ارائه خدمات درمانی را از منظر  ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت جویا شد.

 دکتر بهرام عین اللهی در این بازدید با اشاره به تلاش های دولت برای رفع مشکل کمبود پزشک در منطقه جاسک در شرق هرمزگان، گفت: راهکار حل این مشکل، تربیت نیروهای پزشک و متخصص بومی در منطقه است.

وی افزود: نیروهای غیربومی را نمی توان مجبور به حضور دایم در این منطقه کرد و بیشتر آنها پس از گذراندن طرح، از جاسک خارج می شوند به همین دلیل باید برنامه ای برای تربیت نیروهای پزشک متخصص بومی در این منطقه در نظر گرفت و در همین راستا نیز به دانشجویان نخبه شهرستان جاسک در دفترچه سنجش کنکور سراسری، حتماً باید سهمیه بومی و کد محلی اختصاص یابد.

دکتر عین اللهی اظهار داشت: امسال در شورای انقلاب فرهنگی افزایش ۲۰ درصدی سهمیه پزشک مصوب شده که تلاش می‌شود، به عنوان سهمیه بومی در دفترچه سنجش قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر فرمانداران در جذب سرمایه های بخش خصوصی، گفت:  برای سرمایه گذاری منتظر دولت نباشیم و فرمانداران باید زمینه سرمایه گذاری و توسعه گردشگری در سواحل کشور را فراهم کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مناطق سیلزده میناب 

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها

 وزیر جهاد کشاورزی نیز در بازدید از مناطق سیلزده میناب و دیدار با کشاورزان و گلخانه داران این شهرستان گفت: با توجه به خسارت بارندگی و سیل اخیر در شرق هرمزگان بویژه در شهرستان میناب، دولت مصوبه‌های خوبی داشته و کمک‌های بلاعوض برای احیای کشاورزی در این مناطق اختصاص می‌یابد.

 سیدجواد ساداتی نژاد افزود: مصوبه‌های خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری جهت کنترل سیل، نوسازی باغات و شیلات باتوجه به ظرفیت شیلاتی هرمزگان در نظرگرفته شده که با حمایت دولت تلاش می‌کنیم کشاورزی را ارتقا داده و مشکلات صنایع تبدیلی را رفع کنیم.

وی در آیین کلنگ زنی طرح احداث کارخانه پالایش غلات در شهرک صنعتی منطقه تیرور میناب نیز در خصوص تخصیص اعتبارات کنترل سیلاب و آبخیزداری، صنایع تبدیلی و طرح‌های شیلاتی و ارتقای کشاورزی و امهال وام کشاورزی قول مساعد داد.

سفر وزیر کشور به شهرستان حاجی آباد

وزیر کشور پنجشبه به عنوان نماینده دولت در سفر رییس جمهور به حاجی آباد رفت و پس از حضور در گلزار شهدای این شهرستان ضمن ادای احترام و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، به بررسی مسائل و مشکلات مردم این منطقه پرداخت.

بازدید از طرح های شاخص حاجی آباد و شرکت در نشست شورای اداری از دیگر برنامه های وزیر کشور به این شهرستان بود.

 احمد وحیدی وزیر کشور با تاکید بر اجرای طرح امهال وام های کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی هرمزگان لیست کشاورزان خسارت دیده در شهرستان حاجی آباد را با تایید فرمانداری در اختیار بانک کشاورزی قرار دهد.

وی در نشست با  کشاورزان و گلخانه داران شهرستان حاجی آباد افزود: با پرداخت سود تسهیلات از سوی دولت، اصل وام با امهال سه ساله بدون جریمه توسط کشاورزان پرداخت شود.

سفر وزیر ورزش و جوانان به بندر خمیر 

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها وزیر ورزش و جوانان هم که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به بندر خمیر سفر کرده بود در دیدار با اقشار مختلف مردم در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار درحوزه ورزش هرمزگان افزود: این میزان اعتبار تخصیصی برای نخستین بار برای اجرای ۶۰ زمین چمن مصنوعی استان، زمین های سام و زال جزیره قشم و ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهرستان میناب است.

سید حمید سجادی با بیان اینکه ایجاد ورزش های تالابی باتوجه به اهمیت موضوع به عنوان یکی از مطالبه های مردم این شهرستان مورد پیگیری قرار می گیرد افزود: تک تک مسائل و مشکلات و خواسته های شما را به گوش رییس جمهور خواهم رساند و از این بابت خیالتان راحت باشد.

سفر مشاور رییس جمهور به جزیره قشم

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌هاسعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور هم در ادامه سفر مسوولان به استان هرمزگان در قشم حضور یافت و پس از احترام به شهدای گمنام از چند طرح عمرانی بویژه پل خلیج فارس، پالایشگاه نفت و اسکله بانکرینگ نفت سلخ بازدید کرد.

همچنین آیین کلنگ‌زنی مرحله دوم این پالایشگاه دیروز و با حضور «جواد اوجی» وزیر نفت و «سعید محمد» دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و در جریان چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان برگزار شد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این سفر گفت: ارائه آمار غلط به مردم توسط برخی مسوولان باعث ایجاد شائبه قاچاق کالا در مناطق آزاد شده در حالی که این امر صحت ندارد.

سعید محمد همچنین در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم افزود: آمار ورود کالا به مناطق آزاد از ابتدای امسال تنها یک میلیارد دلار است که عمده این واردات به بخش مواد اولیه و تجهیزات تولید اختصاص دارد.

دیگر سفرهای مسوولان در هفته ای که گذشت

شماری از اعضای دولت سیزدهم نیز طی هفته سوم دی ماه با سفر به استان ها ضمن پیگیری ماموریت های حوزه کاری خود تلاش کردند تا در میدان عمل با اقدامی جهادی در جریان مشکلات قرار گیرند و راهکارهای لازم را برای رفع موانع توصیه کنند.

سفر وزیر کشور به کرمانشاه

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها

 احمد وحیدی وزیر کشور دوشنبه ۲۰ دی ماه در سفری یک روزه به استان کرمانشاه به منظور معرفی استاندار جدید و تکریم استاندار قبلی به این استان رفت. وی با حضور در گلزار شهدای استان با مقام شامخ شهیدان کرمانشاه ادای احترام و با آیت الله علما؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کرد. 

 وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار جدید کرمانشاه بخشی از برنامه های دولت سیزدهم برای توسعه و آبادانی این استان را تشریح کرد و رفع معضل بیکاری و ارتقای سطح معیشت مردم را در دستورکار دولت دانست.

وی گفت: این استان و موضوعات و مشکلات آن به‌ویژه بیکاری مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد و این‌ موضوع را هم به بنده و هم به استاندار جدید و سابق تاکید کرده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه در بودجه سال آینده اختیارات خوبی به استان‌ها داده شده‌ است گفت: در لایحه بودجه صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها پیش‌بینی‌شده که مقداری از اختیارات ملی به سطح استان‌ها خواهد آمد و مسوولان استانی می‌توانند کار پیشرفت و توسعه استان را به‌صورت مستقل پیش ببرند.

وی با اشاره به این که رییس‌جمهور توجه ویژه‌ای به استان کرمانشاه به‌ویژه در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری دارد، گفت: امیدواریم در دوره جدید کارهای بیشتر و بزرگ‌تری در این زمینه صورت بگیرد و رفع معضل بیکاری که در سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه مورد تأکید جدی قرار گرفت، به نتایج مطلوبی برسد چنانچه رهبر انقلاب موضوع کنترل آب‌های سطحی و سیراب کردن زمین‌های پایین‌دست را در همین راستا مورد توجه قرار دادند.

بازدید سرزده وزیر جهاد کشاورزی از کشتارگاه احسانِ ری 

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه با حضور در کشتارگاه شرکت کشت و کار احسان ری در بخش کهریزک از نزدیک در جریان کار این کشتارگاه قرار گرفت.

 وی با اشاره به اینکه  صادرات و واردات شاکله اصلی اقتصاد است، بیان داشت: هم اکنون در کشور دام مازاد برای صادرات داریم و صادرات دام زنده به هیچ وجه متوقف نشده است.

وی افزود: هیچ گونه کمبودی در عرضه گوشت قرمز گوسفند و گاوی در کشور وجود ندارد، سوداگری و واسطه‌گری عامل گرانی گوشت قرمز در روزهای اخیر است و به زودی قیمت این محصولات به تعادل می رسد.

وی با تاکید بر اینکه با متخلفان عرضه گوشت قرمز برخورد قانونی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ذخایر کافی در حوزه گوشت قرمز در کشور وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه  صادرات و واردات شاکله اصلی اقتصاد است بیان داشت: هم اکنون در کشور دام مازاد برای صادرات داریم و به هیچ وجه صادرات دام زنده متوقف نشده است.

سفر وزیر صمت به استان های فارس و کرمان 

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۲۳ دی در سفر به جنوب استان فارس از روند احداث پالایشگاه پترو پیمان دانا در شهرستان مُهر بازدید و در آیین‌های جشن تکمیل ظرفیت مجتمع آلومینیوم جنوب و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه انرژی لامرد فارس شرکت کردند.

بررسی مشکلات برق، زمین و آب و شرایط کاری پیمانکار فنی و نصب تجهیزات در این پالایشگاه و بازدید از شرکت طالب صنعت سپاهان و همچنین دستورات لازم در زمینه تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و اهمیت اجرا و تکمیل خطوط انتقال برق دو مداره به میزان ۲۰ کیلو وات تا ورودی این شهرک از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در شهرک صنعتی مهر بود.

وزیر صمت در بازدید از شرکت پالایشگاهی پترو پیمان دانا در شهرک صنعتی شهرستان مُهر استان فارس گفت: برای تکمیل این مجموعه به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی دولت سیزدهم به فارس، یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: برای اجرای فاز نخست این مجموعه تولیدی تاکنون اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وی ادامه داد: در جریان سفر مهرماه امسال رئیس جمهوری به استان فارس مقرر و مصوب شد که جهت تکمیل فاز اول پالایشگاه پترو پیمان دانا تسهیلات مناسبی توسط بانک عامل در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) همچنین ۲۴ دی ماه برای بازدید از چند پروژه در جنوب کرمان به این استان رفت و در جریان بازدید از واحد فرآوری تیتانیوم در کهنوج گفت : پروژه های سرمایه گذاری برای تمام شهرستان ها تعریف می شود این قول را می دهیم که به اندازه کافی پروژه سرمایه گذاری در کهنوج تعریف و به سرانجام رسیدن آنها را پیگیری کنیم.

فاطمی امین افزود: این واحد سال ها در این شهرستان مطرح بوده و در یکسال گذشته به بخش خصوصی واگذار و پیشرفت آن نسبت به گذشته بهتر شده و وزارت صمت از این پروژه حمایت می کند. 

وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه تیتانیوم کهنوج اظهار داشت: قول داده ایم اگر این پروژه را به ۶۰ درصد برسانند در تامین مالی آن تسریع شود و همچنین کمک می کنیم که کار زودتر به پایان برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: اگر بخش خصوصی پیشرفت این پروژه را به ۶۰ درصد برساند تلاش می کنیم تا پاییز سال آینده کارخانه تیتانیوم کهنوج به بهره برداری برسد. 

عزیمت وزیر آموزش و پرورش به زاهدان

عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز ۲۲ دی ماه در سفر به زاهدان از ۲ پروژه در حال ساخت سالن ورزشی ۲ هزار نفری شهید بهشتی و هنرستان تربیت بدنی زاهدان بازدید کرد.

 هنرستان دخترانه شهید محسن فخری زاده با هدف پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان حاشیه شهر زاهدان با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

حضور در چند نشست از جمله شورای آموزش ‌وپرورش سیستان و بلوچستان و همچنین بازدید از فضاها و پروژه‌های آموزشی استان از مهمترین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر به زاهدان بود.

وزیر آموزش و پرورش در زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استانهای محروم کشور است به منظور بهبود شرایط آن در زمینه ترمیم شاخص‌های فضای آموزشی و تامین نیروی انسانی به تناسب نیاز اقدام خواهیم کرد.  

نوری با اشاره به سختی کار معلمان در مناطق مرزی و محروم اظهار داشت: برای معلمان این مناطق رتبه بندی هر چهار سال انجام خواهد شد.

وی همچنین در نشست صمیمی با دانشجویان و اساتید منتخب دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دانشگاه‌ فرهنگیان باید به صورت نظام یافته به دانشگاهی مسوولیت محور برای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی تبدیل شود و اگر به این مرحله رسیدیم تحول بنیادین هم به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد.
 

 در ادامه این گزارش برخی از مهمترین اقدامات دیگر مسوولان در سفر به استان های مختلف در بازه زمانی ۱۸ تا  تا ۲۴ دی ماه  تشریح می شود:

در هفته ای که گذشت سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهوری برای شرکت در مراسم بزرگداشت هفته رفسنجان‌شناسی به شهر کرمان سفر کرد و در سخنانی گفت: ساماندهی نظام پرداخت حقوق ضرورت دارد تا براساس استحقاق کارمندان هر دستگاه، پرداخت متناسب با کار و کارآیی آنان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نظام هماهنگ پرداخت حقوق در دولت ساماندهی می‌شود گفت: نظام هماهنگ پرداخت که سال‌ها قبل تنظیم و بتدریج تغییرات و استثنائاتی یافته اینک به نظام ناهماهنگ تبدیل شده است و نیازمند بازنگری جدی است.

معاون امور مجلس رییس‌جمهور بابیان اینکه فروش نفت و منابع ارزی اینک بهتر شده و کارها در حال رونق گرفتن است افزود: اسفندماه ظرفیت تولید نفت به میزان قبل از تحریم‌ها می‌رسد.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم در هفته گذشته برای بازدیداز منطقه سیل زده بیرم عازم لارستان دراستان فارس شد و وی در سخنانی اظهار داشت: بارش‌های سیل آسای اخیر بر اساس برآورد اولیه و شاخص‌های تعیین شده، رقمی افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال به راه های اصلی، فرعی و روستایی در ۶ استان درگیر سیل، خسارت وارد کرده است.

وی در منطقه سیل زده بیرم لارستان افزود: این میزان خسارات در بخش های مختلف اعم از تخریب پل ها ، ابنیه ها ، گاردریل ها( نرده های حفاظتی کنار جاده ها) علائم ، تونل ها و تخریب بخش هایی از جاده های اصلی و روستایی است و بوشهر، فارس، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان ۶ استان درگیر سیل اخیر هستند.

حمید رضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در جلسه شورای اداری بخش بیرم شهرستان لارستان با حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی گفت: وزارت نیرو تمامی هزینه های مربوط به طرح کوتاه مدت تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهر سیل زده بیرم لارستان فارس را تامین خواهد کرد.

به گفته وی برای تامین اعتبار لازم اجرای طرح کوتاه مدت و رفع مشکل کمبود منابع آب بیرم نیازی به مصوبه جدیدی در هیچ جای دیگری نیست.

وی این طرح کوتاه مدت را شامل نصب چهار دستگاه آب شیرین کن با تولید بیش ازسه هزار متر مکعب آب  در شبانه روز ،حفر چهار حلقه چاه جدید و همچنین بازسازی بخشی از شبکه های توزیع و خطوط انتقال عنوان کرد.

در هفته ای که گذشت اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با شرکت در نشست اضطراری شهرستان های لامرد و مُهر ضمن تقدیر از تحمل مردم مناطق سیل زده، با اشاره به اقدامات اجرایی ستاد بحران کشور در حوادث گفت: در حوادث کشور از سیل گلستان تا خوزستان، نزدیک به  ۸۳ هزار واحد مسکونی ظرف یک سال ساخته شد و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تعمیر شد.

وی با بیان اینکه مدیران باید بازسازی مناطق سیل زده را زودتر از مصوبه دولت آغاز کنند گفت: ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۶۰ میلیون تومان کمک رایگان برای سیل زدگان فارس اختصاص خواهد یافت.

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان ا تاکید براینکه فشار همه‌جانبه و حداکثری دشمن شکست خورده است، گفت: قدرت نظامی و اراده فرماندهی در کشورمان برای پاسخ به تهدیدات باعث شده است تا دشمن از این عرصه نااُمید شود و بناچار به سمت جنگ‌های مُبهم پیش برود.

 وی افزود: دشمنان می‌کوشند در بخش مادون جنگ نظامی از تمام مولفه‌های قدرت خود علیه نقاطی که احتمال می‌دهند کشورمان دارای ضعف است، استفاده کنند، هرچند اکنون تمام برنامه‌های آنها با شکست مواجه شده است.

همچنین در ادامه سفرهای استانی مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی ۱۹ دی ماه  بازدید از مناطق سیل زده در لارستان فارس بازدید کردو در سخنانی گفت: کار بازسازی ، احداث و تعمیر منازل مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل اخیر در شهرهای جنوبی فارس به ویژه شهر بیرم از اواخر هفته جاری آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم اینک  ستاد بازسازی واحدهای خسارت دیده در شهر بیرم لارستان راه اندازی شده و خسارت دیدگان می‌توانند با مراجعه به این ستاد تمام فرآیندهای لازم در خصوص نام نویسی و تشکیل پرونده را در این ستاد به صورت یکپارچه انجام دهند.

ماشاالله درستکار معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران نیز که به منظور شرکت در آیین معارفه مدیرکل جدید استاندارد گلستان به این استان سفر کرده بود گفت: در ایران بیش از ۳۴ هزار استاندارد ملی تدوین شده است و اکنون باید تلاش کنیم به سمت بین المللی کردن استانداردها برویم.

وی اظهارداشت: ضروری است برای تحقق این مهم اقدام اساسی شود زیرا همه کشورهای دنیا دنبال این هستند تا با دریافت استانداردهای بین المللی تولیدات خود را بر سایر محصولات دنیا غالب کنند.

صدیف بیک زاده معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور، نیز در کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قم، رویکرد این وزارتخانه برون سپاری و تفویض اختیار به استان ها است، گفت: هر تصمیمی که کارگروه های استانی ستادتسهیل و رفع موانع تولید بگیرند، لازم الاجراست.

وی یادآورشد: گسترش و تفویض اختیار استانی به مراکز تصمیم گیری متناسب با شرایط روز از طرح‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت است که هم اکنون به دنبال تصویب آن در مجلس شورای اسلامی هستیم. 

در ادامه سفرهای استانی مسوولان اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست بررسی طرح مسکن ملی در ایلام گفت: اقساط تعیین شده برای تسهیلات جهش تولید ملی مسکن در مناطق روستایی با تاکید رییس جمهور مبنی بر حمایت دولت از افراد واجد شرایط، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی کشور در هر سال، تاکید کرد: با توجه به گران شدن مصالح ساختمانی کارشناسان دستگاه‌های متولی جلسات متعددی را برای برآورد هزینه‌های اجرایی احداث این واحدها برگزار کردند و در نقاط روستایی پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده است که ضمانت نیز به صورت زنجیره سه نفره خواهد بود.

همچنین علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ۱۰۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم احیا شد گفت: خوشبختانه از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون یکهزار واحد صنعتی در کشور احیا شده‌است و فرآیند احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی با ایجاد سازکارهای جدید همچون سامانه‌های پاسخگویی توسعه پیدا خواهد کرد.

وی در حاشیه آیین آغاز به‌کار مرکز سامانه پاسخگویی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بیان کرد: با توجه به رویکردی که دولت سیزدهم دارد و آن پاسخگو بودن به مردم و ایجاد شفافیت در کارهاست، بعد از سفر رییس جمهور به قم علاوه بر استقرار سامانه پاسخگویی، اولین کارگروه افزایش ظرفیت تولید در استان قم ایجاد شد.

وی افزود: امروز در جریان سفر به قم ایجاد سازکارهای لازم برای افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و استقرار سامانه پاسخگویی ۱۲۴ را در این استان برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز ۲۱ دی ماه در افتتاح کارخانه نوبنیان موقوفه دانش سلامت کوثر فارس تولید کننده ایمپلنت های ارتوپدی، نوروسرجری، ستون فقرات، طب ورزشی و دندانی در شیراز گفت: نیت واقفین در طول تاریخ خدمت به مردم بوده است، مسائل توسعه‌ای و نیاز روز جامعه باید در نیت واقفین مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: بخش زیادی از هزینه‌های خانوار برای درمان صرف می‌شود که ضروری است که وقف در زمینه ارزان سازی تجهیزات پزشکی قرار گیرد. تولیدات این کارخانه در زمینه تامین تجهیزات پزشکی و ارتوپدی است که نیاز کشور است و در گذشته بطور کامل از خارج وارد می‌شده و با افتتاح این کارخانه بخش زیادی از نیاز بازار در این واحد تولید می شود.

هفته گذشته سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شرکت درآیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر به اردبیل سفر کرد و در سخنانی با اشاره به شکست دشمنان ایران اسلامی در تمامی جبهه ها علیه ملت ایران بیان کرد: دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست در جنگ تحمیلی و انواع و اقسام ترفندها و شیطنت ها علیه کشورمان مانند ترور شخصیت‌ها و ایجاد فتنه و آشوب در داخل کشور از ملت بزرگ ایران تو دهنی و شکست خورده است.

همچنین اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ۲۲ دی ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی اقامتگاه حسینیه حضرت علی اصغر (ع)  در مشهد گفت: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند معضلات اجتماعی از جمله معتادان متجاهر را سامان دهد و حضور مردم به ویژه خیرین برای سامان بخشیدن به این موضوع لازم است.

وی افزود: حوزه معتادان متجاهر تا حدی از بهره مندی کمکهای خیرین مغفول مانده چرا که بسترهای آن آماده نبوده است.

داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور هم در هفته قبل بوشهر سفر کرد و در سخنانی گفت: در سال جاری ۲۷۰ هزار میلیارد تومان وصول مالیات پیش بینی شده بود که تاکنون ۲۳۰ هزار میلیارد تومان از این میزان محقق شده است.

وی افزود: تمرکز این سازمان در۲ ماه و اندی باقی مانده از سال بر واحد یابی و تلاش برای شناسایی مودیانی است که تاکنون در تور مالیاتی نبوده اند.  براساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ رشد وصول مالیات برای سال آینده با ۶۰ درصد افزایش ۴۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور نیز در کارگاه علمی کاربردی استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرایم شایع و آسیب های نوپدید در نیروهای مسلح خوزستان با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خود باید در همه مولفه‌ها در منطقه و جهان الگو باشد گفت: ارتش جمهوری اسلامی برای الگو بودن، به تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب و کاهش جرایم در این سازمان اهتمام جدی دارد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی به دلیل در اختیار داشتن نیروهای جوان، دستورالعمل‌های مختلفی برای نشاط آفرینی، امیدآفرینی، کاهش جرایم و تربیت سربازانی در تراز انقلاب در دست اجرا دارد.

در ادامه سفرهای استانی محمدجواد اسلامی دبیر شورای بسیج تجار و فعالین اقتصادی کشور در آیین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالین اقتصادی لرستان گفت: ترویج روحیه بسیج همگانی در راستای توسعه اقتصادی عامل اصلی نجات کشور است. باید به مرحله ای برسیم که دشمن نتواند در بحث اقتصادی با کشور مقابله کند تا اقدامات لازم برای ناامید کردن بدخواهان انقلاب فراهم شود.

وی با بیان اینکه دور زدن تحریم برنامه ریزی می خواهد ادامه داد: این روحیه در دولت جدید در حال جوانه زدن است بنابراین مردم نباید نگران باشند چراکه امید ایجاد شده و شاهد هستیم بسیاری از قیمت کالاها در بازار ثابت مانده است.

وجیه اله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  و رییس هیات عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) هم در حاشیه بازدید از محدوده اکتشافی کان سنگ مس جانجا در شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان گفت: اکتشاف مس در منطقه‌ی جانجا نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان ذخیره‌ای است که به توسعه اقتصادی، پیشرفت و  تغییر اقلیم اقتصادی منطقه  کمک خواهد کرد.

وی افزود: امروز در این معدن مس نتیجه تلاشی را که در  طول سالیان مختلف با سرعت بیشتر هم می‌توانست انجام شود شاهد هستیم.طی سال‌های آینده در مجموعه ذخایری معدنی و انجام  یکسری عملیات‌های خیلی خوب، افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های معدنی را در سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود. 

از سویی دیگر احمد تشکینی رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در نشست با فعالان اقتصادی به استان هرمزگان سفر کرد و گفت: آمایش سرزمین صنعتی، معدنی و تجاری یکی از مهم ترین برنامه های این وزارتخانه است که باید نقشه اولیه این طرح تا پایان سالجاری در تمام استان ها به تفکیک هر شهرستان عملیاتی شود.

همچنین حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور  که هفته گذشته برای معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی مازندران به ساری سفرکرده بود گفت: کار و فعالیت در سازمان تبلیغات اسلامی بسیار جدی و محکم است و امروز در مسایل تبلیغات اسلامی با هم مساله نداریم پس مردم باید خیر و مجاهدت تبلیغات اسلامی را حس کنند.

وی افزود : امروز گام های موثری را در حوزه تبلیغات اسلامی برداشته ایم و به طور یقین شاهد موفقیت های آن نیز خواهیم بود. امروز همه باید زیر آتش ناروا و هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه نظام دینی و اسلامی احساس مسئولیت کنیم.

محسن بختیاری معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ۲۳ دی ماه به مازندران سفر کرد و در نخستین روز سفرش از طرح ملی آبرسانی به شهرستان‌های نوشهر و چالوس که به خاطر برخی مشکلات راکد مانده است ، بازدید و اعلام کرد که بزودی مشکلات این طرح از جمله کمبود اعتبار و صدور مجوز برای گذر شبکه از بخشی از قطعه چهارم آزاد راه شمال رفع خواهد شد.

وی همچنین روز جمعه در مازندران از سد میجران شهرستان رامسر بازدید کرد تا از نزدیک در جریان چرایی مشکل کدورت آب تصفیه‌خانه این سد و قطع آب آشامیدنی مردم در با رندگی‌های شدید قرار بگیرد.

علیرضا انصاری مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن که به استان البرز سفر کرده بود در نشست  شورای مسکن استان اعلام کرد که باید به سمت راه اندازی شهرهای هوشمند برویم و نیازهای مردم را به خدمات در کمترین زمان ممکن پاسخ دهیم.

به گفته وی در اجرای نهضت ملی مسکن نیز باید محله به محله و روستا به روستا برای تشویق مردم به ثبت نام در  این طرح  اقدام کنیم.

مهدی برادران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه پیش نشست ششمین اجلاسیه ملی فرهنگ میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد افزود: یکی از ویژگی‌های این دوره از مذاکرات وین در خصوص برجام، توجه جدی به مسائل اقتصادی است که با همکاری مجموعه‌های مرتبط صورت گرفته‌است.

 وی علاوه بر روند گذشته که به صورت ویژه مسائل مربوط به صنایع کشور در مذاکرات برجام مورد توجه قرار گرفته است موضوع صحه‌گذاری در روند مذاکره نیز مهم است که چه میزان از تحریم‌ها در حال لغو شدن است.

رضا محتشمی پور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای بازدید از معدن و کارخانه فرآوری مس سیاسترگی در شمال سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود ظرفیت‌های امیدبخش معدنی در سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های فرامرزی این استان پهناور مورد توجه ویژه دولت است.  وی برنامه‌ای که طی این مدت در دولت سیزدهم دنبال کردیم، حضور میدانی در استان‌های مختلف است تا ضمن بررسی مسائل آن‌ها از نزدیک تجربیات فعالان این عرصه و مسائل حوزه معادن را بدون واسطه از زبان کارشناسان بشنویم و با توانمندی‌های مناطق آشنا شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha