خدمت بی‌منت برای آبادانی ایران اسلامی/ در سفر همراهان رییس جمهور به قم چه گذشت؟

استانها- ایرنا - معاونان رییس جمهور و وزیران دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی پنجشنبه بیستم اردیبهشت همراه آیت الله سید ابراهیم رییسی به قم رفتند تا رفع مسائل و چالش‌های گوناگون دیار «خاستگاه انقلاب» را وجهه تلاش و همت خویش قرار دهند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، اعضای هیات دولت در این سفر ضمن دیدار و گفت و گو با گروه‌های مردمی به شهرها و روستاهای قم رفتند و از نزدیک و رودر رو در جریان مطالبه‌ها، مشکل‌ها و نیازهای مردم این استان قرار گرفتند.

پیگیری روند اجرا و کم وکیف مصوبات دور نخست سفر استانی قم که در دی ماه ۱۴۰۰ صورت گرفت از دیگر برنامه‌های وزیران دولت مردمی و معاونان رییس جمهور بود. رییس جمهور و اعضای هیات دولت در این سفر افزون بر دیدارهای چهره به چهره و سخنرانی در اجتماع مردم، چندین طرح کلیدی و مهم اقتصادی، خدماتی، رفاهی و فرهنگی را افتتاح و کلنگ‌زنی کردند.

در دور دوم سفر رییس جمهور که همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س)‌ برگزار شد، وزیران آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی،‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت،‌ معدن و تجارت، راه و شهرسازی،‌ ورزش و جوانان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، رییس بنیاد شهید،‌ معاون رییس جمهور در امور زنان، رییس دفتر رییس جمهور، رییس شورای اطلاع رسانی دولت، دبیر شورای انقلاب فرهنگی و رییس شورای ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت، رییس جمهور را همراهی و ضمن حضور در برنامه‌های مختلف و افتتاح طرح‌های مختلف به مسائل حوزه کاری خود در استان قم رسیدگی کردند.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

منصوری: سفر رییس جمهور به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود

محسن منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص سفر دوم استانی رئیس جمهور به قم که پانزدهمین سفر در دور دوم سفرهای استانی است، گفت: در جریان نشست‌های کارشناسی و سفر رییس جمهوری، در مجموع ۸۷ مصوبه جدید برای این دوره از سفر با اعتبار پنج‌هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان پیشنهاد شده است که با تایید رییس جمهور در استان قم اجرا خواهد شد.

وی در تشریح مصوبات مورد اشاره بیان کرد: تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی که کمربندی قم خواهد بود از مهم‌ترین این طرح‌های پیشنهادی است، همچنین در خصوص تکمیل و نوسازی جاده قدیم قم - تهران برنامه‌ریزی لازم انجام شد، احداث ۱۵ باب مجتمع آموزشی در محله‌های مختلف قم با توجه به حجم بالای مهاجرت به این استان، رفع نقاط حادثه خیز،‌ تکمیل ورزشگاه چهار هزار و ۵۰۰ نفری و تکمیل راه قم - کهک از دیگر طرح‌های عمرانی مهمی است که در این دوره از سفر رییس جمهوری مورد توجه قرار گرفت.

منصوری افزود: افزون بر این، با توجه به تاکید رییس جمهور، اجرای طرح مونوریل و تجهیز کارگاه آن به صورت عملیاتی و همچنین موضوع فرودگاه قم با تقسیم کار صورت گرفته با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون رییس جمهور گفت: ارزش مصوبه‌های دور اول سفر رییس جمهور به قم، بیش از چهار هزار میلیارد تومان بود که از این میزان تاکنون بالغ بر سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین و پرداخت شده‌ است.ما در این خصص افزون بر اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، از محل اعتبارات استانی و دستگاه‌های اجرایی هم، مبالغی را تقدیم استان قم کردیم که به لطف الهی منشا آثار خیر و خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم بوده‌ است. همچنین بیش از هشت‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان قم اختصاص یافته‌ است که اگر این رقم را با اعتبارهای ذکر شده جمع کنیم می‌توان گفت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اقتصادی وارد این استان شده‌ است.

منصوری گفت: از مهمترین مصوبه‌های سفر دوره نخست رییس جمهور به استان قم در حوزه‌های عمرانی می‌توان به طرح چهارخطه کردن مسیر پردیسان به ورجان، طرح‌های مسکن مهر و اجرای پست ۴۰۰ کیلو ولت و نیز تکمیل تصفیه خانه آب آشامیدنی قم اشاره کرد که تکمیل و اجرایی شد و بقیه مصوبه‌ها نیز در دست پیگیری و اجرا است.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

حضور در محل پروژه نیمه کاره مونوریل قم و بررسی آخرین وضعیت عمرانی و روند از سرگیری عملیات اجرایی این طرح از دیگر اقدامات معاون اجرایی رییس جمهور در سفر به قم بود.

اجرای طرح مونوریل از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قم‌رود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست آن از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌ است.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

معاون رییس جمهور: یک‌هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های جامعه ایثارگری قم اختصاص یافت

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این سفر به خبرنگاران گفت: یک‌هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های جامعه ایثارگری استان قم تخصیص یافته‌ است.

به گفته وی، در این سفر مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرحله‌های باقیمانده مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قم و ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث خانه های ایثار اختصاص یافت.

قاضی زاده همچنین از اختصاص ۱۰ درصد از سهمیه تسهیلات معیشتی، ۱۰ درصد از سهمیه تسهیلات اشتغال و پنج درصد از سهمیه نهضت ملی مسکن به خانواده های شاهد و ایثارگر استان قم خبر داد و گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدای قم و ۱۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات توانبخشی جانبازان و خانواده‌های شهدای استان اختصاص یافت.

وی در سفر به قم با خانواده شهید «محسن صداقت» از شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نیز دیدار کرد.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

زارع پور: قم پس از گلستان به عنوان دومین استان زیرپوشش کامل فیبرنوری قرار می‌گیرد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه افتتاح پروژه فیبر نوری قم توسط رییس جمهور اعلام کرد: با افتتاح این پروژه در قم، از این پس ۷.۵ میلیون خانوار ایرانی و ۴۳۵ هزار نفر از خانواده های قمی زیرپوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفتند ضمن اینکه قم پس از گلستان دومین استانی است که زیرپوشش کامل فیبرنوری قرار می‌گیرد.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تا پایان امسال ۱۴ میلیون نفر از خانوارهای کشور زیرپوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند.

زارع‌پور با بیان اینکه ظرفیت شبکه مادر کشور در دولت سیزدهم ۹۰ درصد با تجهیزات ۱۰۰درصد ایرانی افزایش‌ یافته است، گفت: ایران جزو پنج کشور در جهان است که توانایی ساخت تجهیزات فیبرنوری را دارد.

وی ادامه داد: این فناوری در مرحله اول سرعت استفاده از داده‌ها را تا هزار مگابیت افزایش می‌دهد که ۱۰۰ برابر سرعت کنونی اینترنت در کشور است و سرعت بارگذاری محتوا نیز تا ۴۰۰ برابر افزایش می‌یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری استان قم افزون بر ۳۴۰ کیلومتر حفاری و دکل گذاری طی ۱۸۰ روز عملیات عمرانی به اجرا درآمده است.

پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای قم و شش شهر این استان با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

وزیر ارتباطات در سفر به قم با فعالان آی‌تی این استان هم دیدار کرد و به آنان گفت: تکنولوژی استفاده از فیبر نوری جدیدترین فناوری در حوزه ارتباطات ثابت در دنیاست و دارای سرعت و کیفیت اینترنت بسیار مناسبی برای استفاده‌کنندگان است.

وی توسعه شبکه فیبر نوری را از اهداف مهم دولت یاد کرد و گفت: اتصال ۵۰۰ شهر کشور به فیبر نوری در حال انجام است.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

سه مجتمع تولیدی در منطقه ویژه سلفچگان با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد

سه پروژه توسعه‌ای مجتمع‌های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در قم افتتاح شد.

بر این اساس، پروژه مجتمع تولیدی "برهان تجارت حکیم" با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای تولید مسواک و طرح مجتمع تولیدی "افق روشن آزما" با ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و سه میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی طرف چینی با هدف تولید کاغذ دیواری به بهره برداری رسید.

مجتمع تولیدی "کیاکام فارمد" نیز که با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای تولید لوازم بهداشتی احداث شده و اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر ایجاد کرده، نیز امروز افتتاح شد.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نوع محصول متنوع در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی، مشتقات نفتی و قطعات فلزی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تولید و به کشورهای هدف صادر می‌شود.

همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری موجود در این منطقه ویژه در راستای تسهیل صادرات برنامه ریزی شده و با توجه به نیاز بازارهای کشورهای اطراف به کالاهای متعدد و مناسب سازی هزینه‌های تمام شده کالاهای تولیدی در این منطقه، فرصتی مناسب برای سرمایه گذارانی که محصولات صادرات محور تولید می‌کنند، در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم شده‌است. ۱۵۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حال فعالیت هستند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

ساختمان جدید مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم هم با هدف تسهیل حمایت از سرمایه‌گذاران و ارائه خدمات سرمایه‌گذاری با حضور خاندوزی افتتاح شد.

این مرکز که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم مستقر است، با هدف پذیرش، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شده و مرجع هماهنگی متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در استان به شمار می‌رود.

مرکز فوق تلاش می‌کند تا با تسهیل و تسریع در امور مربوط به فعالیت سرمایه گذاران خارجی گامی مهم در جهت فعال کردن این ظرفیت بالقوه‌ در توسعه اقتصادی استان قم بردارد.

خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود شامل اطلاع رسانی و ارایه ‌مشاوره های لازم به سرمایه‌گذاران خارجی و انجام هماهنگی‌های لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهای موردنیاز از جمله اعلامیه تأسیس، مجوزسازمان حفاظت محیط زیست، پروانه‌های انشعابات، اکتشافات و استخراج معادن از دستگاه‌های ذی‌ربط قبل از صدور مجوز سرمایه‌گذاری است.

در این مجموعه، همچنین هماهنگیِ نمایندگانِ دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در ارتباط ‌با درخواست‌های سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت از سرمایه گذار با پیگیری امور مرتبط با ادارات و ارگانهای دولتی نیز صورت می‌گیرد.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

وزیر صمت طرح توسعه ۲ واحد صنعتی را در قم افتتاح کرد

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به قم دو طرح صنعتی را افتتاح و از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه این استان دیدن کرد.

وزیر صمت با اشاره به بازدید خود از چندین واحد صنعتی، افتتاح طرح توسعه ۲ واحد صنعتی و یک کلنگ زنی در این شهرک صنعتی گفت: تلاش ما این است که برنامه را برای توسعه صنایع پایین دست این صنایع تدارک ببینیم مثلا در مورد واحد نخ ریسی که طرح توسعه آن امروز افتتاح شد، باید بتوانیم برای تکمیل چرخه این صنعت در قم، واحدهای تولید پارچه و لباس هم داشته باشیم و استان قم این ظرفیت ها را دارد.

وزیر صمت در بازدید خود از شهرک صنعتی شکوهیه قم طرح توسعه واحدهای صنعتی تاراریس و وایا باتری با سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال را نیز افتتاح کرد.

این طرح‌های صنعتی برای یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وزیر صمت همچنین در سفر به قم در نشست صمیمی با انجمن تخصصی کفش ماشینی این استان به گفت وگو با صاحبنظران این عرصه پرداخت.

وزیر بهداشت: ۳۰ طرح درمانی قم در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی با هزینه ۹۴۰ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری رسیده که شامل تجهیزات مختلف برای مراکز درمانی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های اورژانس و طرح‌های بهداشت و درمان است.

وی اضافه کرد: در همین راستا، دو مرکز «ای او سی» که فرماندهی بحران اورژانس و خیرساز است و همچنین مرکز «ام سی ام سی» که مرکز رصد مراکز مختلف به‌صورت برخط است، افتتاح شد.

او با اشاره به افتتاح مراکز جامع سلامت در شهرستان‌های قم، ادامه داد: در حوزه‌های مختلف در رشته‌های جدید و مورد نیاز، شش رشته تخصصی و فوق تخصصی در قم افتتاح شده است.

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی همچنین از مرکز در حال ساخت جامع سرطان قم دیدن کرد و روند ساخت این مرکز جامع را مورد بررسی قرار داد و مسئولان امر نیز توضیحات لازم در باره این پروژه مهم پزشکی در استان قم ارائه دادند.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

بهره برداری از مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) از دیگر اقدامات وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سفر به قم بود.

این مجموعه شامل پایگاه اورژانس، واحد آموزشی دانشجویان زن فوریت‌های پزشکی، مرکز هدایت عملیات و بحران EOC و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی MCMC است که در زمینی به گستره ۳۸۲ مترمربع و در ۲ طبقه احداث شده است.

عملیات احداث این پروژه به همت یکی از خیران از سال ۱۴۰۱ آغاز شده که امسال به پایان رسید؛ برای تجهیز این پروژه نیز ۵.۵ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی هزینه شده است.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

عین‌اللهی در ادامه سفر هیات دولت به قم با حضور در مجموعه پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم، از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت این مجتمع بازدید کرد و به صورت سزده از مجتمع بیمارستانی خیرین سلامت(فرقانی) قم هم بازدیدی داشت.

در این بازدید وزیر بهداشت ضمن بررسی وضعیت بیماران، از آن‌ها عیادت کرد.

وزیر راه و شهرسازی:‌ ۷۱ هزار واحد مسکونی در قم ساخته می‌شود

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی هم در مراسم افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن استان قم با اشاره به ساخت ۷۱ هزار واحد نهضت ملی مسکونی در قم، گفت: طرح‌های بزرگی در حوزه مسکن‌سازی در این استان در حال اجراست.

وی افزود: هم اینک در سایت‌های پرنیان، طایقان، قنوات و شهرهای اقماری استان قم عملیات اجرایی واحدهای نهضت ملی مسکن در حال انجام است.

بذرپاش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و بازآفرینی شش هزار واحد فرسوده در استان قم، گفت: همچنین پنج هزار واحد به‌صورت خود مالکی و ۱۵ هزار قطعه زمین نیز به‌صورت ویلایی برای ساخت انفرادی به متقاضیان واگذار شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار سرعت در ساخت طرح نهضت ملی مسکن، کیفیت ساخت، شبکه معابر، سرانه‌های عمومی و زیرساخت‌های عمومی نیز مورد توجه دولت سیزدهم است.

بذرپاش با اشاره به تفاوت چندین برابری قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت بازار، تصریح کرد: ساخت مسکن در کشور اکنون از مرز دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد گذر کرده است.

هفت هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی و زمین در دومین سفر استانی با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد.

این آمار شامل افتتاح و واگذاری سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین است.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

مسیر بزرگراهی قم – کهک با حضور وزیر راه به بهره‌برداری رسید

بهره برداری رسمی از مسیر بزرگراهی قم – کهک به طول ۱۷ کیلومتر از دیگر اقدامات بذرپاش در سفر به قم بود.

این پروژه ادامه مسیر بزرگراهی قم - کهک است که دسترسی به بلوار آیت الله بروجردی و بزرگراه پردیسان - ورجان این استان را تسهیل می‌کند.

برای بهره‌برداری از این طرح مهم حمل و نقلی افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده‌ است.

مسیر بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از گذر از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزو بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزو بخش فردو می‌شود.

همه روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

وزیر آموزش‌وپرورش: یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پروش قم اعتبار در نظر گرفته شد

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان قم گفت: در دومین سفر هیات دولت به قم، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آموزش‌وپرورش این استان اعتبار در نظر گرفته شد؛ عدد قابل توجهی از این اعتبار برای اردوگاه ۱۵ خرداد است که حداقل ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: میانگین نمره دانش آموزان قم در امتحانات نهایی نیز از میانگین کشوری بالاتر است، با این‌که ممکن است امکانات کمتری نسبت به برخی استان‌ها داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت: برای افزایش سرانه فضای آموزشی در قم برنامه جدی داریم، هم اینک حدود ۳۰ مدرسه در قم در حال ساخت است که اتفاق مهمی است.

وی در ادامه سفر خود به قم با خانواده شهید مجید عسگری جمکرانی نخستین شهید فرهنگی مدافع حرم دیدار کرد و نشستی نیز با نخبگان شهرستان قنوات داشت و با مسوولان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم دیدار کرد.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

یک گلخانه‌ با حضور وزیر جهادکشاورزی در قم بهره‌برداری شد

بهره برداری از گلخانه زاگرس در شهرستان جعفرآباد قم نیز از برنامه های محمدعلی نیک‌بخت وزیر جهاد کشاورزی در سفر به قم بود.

این گلخانه در گستره ۱۰ هکتار و مساحت زیر کشت پنج‌هکتار در زمینه تولید محصول‌های گلخانه‌ای فعالیت می‌کند، حجم تولید سالانه این گلخانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن محصول با کیفیت است.

گلخانه زاگرس با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده‌ است و دارای ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب ذخیره آب استخر است.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به قم از دیگر پروژه های کشاورزی استان هم بازدید کرد و در جمع خبرنگاران افزود: به همراه معاونان در این سفر حضور داشتیم تا مشکلات بخش کشاورزی و دامداری را به‌صورت میدانی رصد، پیگیری و حل کنیم، سفرهای استانی فرصت مناسبی برای مشاهده مشکلات و حل آنها است.

نیکبخت اضافه کرد: قم دارای ظرفیت‌های کشاورزی خوبی است و در بازدیدهای میدانی مشکلاتی دیده شد و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

وزیر کشاورزی ادامه داد: پروژه‌های خوبی در قم در حال انجام است که برخی از آنها در این سفر افتتاح شد از جمله گلخانه هیدروپونیک زاگرس، بازدیدی از مزرعه پسته و گل محمدی داشتیم، همچنین جلسه در فرمانداری جعفریه ترتیب یافت که مشکلات کشاورزان و بهره‌برداران بیان شد.

وی در نشست صمیمی با فعالان بخش کشاورزی استان قم در فرمانداری شهرستان جعفرآباد هم افزود: تلاش می‌کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم تا هم نیاز داخل را برطرف کنیم و هم مشکلات حل شود.

افتتاح مدرسه خیر ساز شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر جعفرآباد از دیگر اقدامات وزیر جهاد کشاورزی در سفر به قم بود.

این مدرسه دارای شش کلاس درس، یک کارگاه، یک آزمایشگاه و یک نمازخانه است که با هزینه هشت میلیارد تومان با زیربنای ۸۰۰ متر مربع به مساحت یک هزار و ۲۴۰ متر مربع ساخته شده است.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

وزیر ورزش: ۲۳ روستای بخش «جعفرآباد» قم به امکانات ورزشی تجهیز می‌شوند

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز در حاشیه دیدار با مردم روستای بخش جعفرآباد قم گفت: تجهیزات، اقلام و ست‌های ورزشی برای ۲۳ روستای این بخش در نظر گرفته شده‌ که به زودی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: یک زمین چمن مصنوعی با انتخاب مردم این بخش و با هماهنگی با بخشدار جعفرآباد احداث خواهد شد.

هاشمی اظهار کرد: در بازدید از سالن ورزشی که توسط خیران در بخش جعفرآباد ساخته شده است مقرر شد که کف پوش آن از محل اعتبارات استانی، تکمیل شود.

وی سپس با حضور در منطقه قاهان قم ضمن دیدار با مردم و مسئولان این شهر، گفت: دولت مردمی به دنبال حضور در دورترین مناطق کشور است تا مشکلات را احصا و در این میان سعی می‌کند با بودجه کشور و ظرفیت مردمی مشکلات را حل کند.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم این بخش، آب است ولی در حوزه ورزش هم برای حل مسائل و نیازهای این منطقه تلاش می‌کنیم.

هاشمی تاکید کرد که اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم نیز باید نسبت به احداث زمین چمن مصنوعی برای این منطقه از اعتبارهای ملی و استانی طبق برآورد منطقه ای اقدام کند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: پیگیر مشکلات مردم این بخش در هیات دولت خواهیم بود که البته عمده این مشکلات با استفاده از ظرفیت های استانی و محلی و مردمی قابل حل است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد و جمعیت رسمی بخش ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است. قاهان یکی از بخش های فرمانداری جعفرآباد در ۸۱ کیلومتری قم قرار گرفته است.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

امضا تفاهمنامه بین سازمان انرژی اتمی و حوزه های علمیه سراسر کشور

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این سفر ضمن دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دیدار کرد و در حاشیه آن تفاهمنامه ای با هدف همفکری و هم افزایی، حمایت و همکاری دو جانبه و نیز بهره مندی از امکانات و توانمندی ها و ظرفیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری ، رسانه‌ای، بین المللی، ارتباطی راهبردی و مدیریتی میان ۲ نهاد به امضا رسید.

همچنین تفاهم نامه‌ای میان سید پژمان شیر مردی مدیرعامل شرکت توسعه «کاربرد پرتوها» و حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی معاون ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه نیز منعقد شد.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم از موفق‌ترین مراکز کشور است

انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم گفت: طبق آمار مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم از موفق‌ترین مراکز این حوزه در کشور و عرصه بین‌الملل است.

وی افزود: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) منشاء خیرات و برکات در شهر قم است و از برکت وجود این بزرگوار، خدمات بسیار خوبی در مرکز درمان ناباروری قم به جهت مورد اعتماد بودن از نظر فقهی به مردم ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق آمار این مرکز جزو موفق‌ترین مراکز درمان ناباروری است و امیدواریم با پیگیری و اجرای قوی‌تر قانون جوانی جمعیت، کارها تسهیل شود.

در این بازدید، تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاد دانشگاهی قم و اداره کل امور بانوان استانداری قم توسط روسای دو مرکز امضا شد.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

طرح «کهاب» با حضور معاون رئیس جمهور در قم آغاز شد

اجرای طرح «کهاب» در قم عصر پنجشنبه با افتتاح نمادین در جایگاه توزیع سوخت غدیر این استان با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز شد.

کهاب طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت می‌باشد که با اهداف زیست‌محیطی پایه‌گذاری شده‌است، کهاب مخفف عبارت کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است و هدف اصلی آن، کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوخت‌گیری است.

به گفته مسئولان سازمان محیط زیست قم،‌ هزینه راه‌اندازی و اجرای طرح کهاب در هر جایگاه توزیع سوخت، بین ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است و در حال حاضر ۱۰ جایگاه در استان قم آماده اجرا و بهره برداری از این طرح است و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و صفر تا صد ساخت و هزینه نگهداری آن توسط دولت انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از مجتمع پالایشگاهی شهید فهمیده سراجه قم بازدید کرد.

سلاجقه در بازدید از تالاب حوض سلطان با اشاره با اهمیت تالاب‌های قم گفت: تالاب‌های این استان به لحاظ زیست محیطی ظرفیت بسیار ارزشمندی در مرکز کشور است.

وی ظرفیت عظیم گردشگری در تالاب حوض سلطان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این زیستگاه‌ها متعلق به همه مردم ایران است و باید آیین نامه مشخص برای حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست منطقه تدوین شود.

سلاجقه همچنین با حضور در پاسگاه محیط بانی حوض سلطان با جمعی از محیط بانان استان قم دیدار و پس از شنیدن درخواست ها و مشکلات آنان بر رسیدگی به نیازها و بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان تأکید کرد.

رییس سازمان حفاظ محیط‌ زیست در حاشیه بازدید از دشت حسین آباد میش مست استان قم هم با اعلام وضعیت نامناسب بیابان‌زایی در منطقه «حسین‌آباد میش مست» و «دشت سراجه»، گفت: ۲ هزار هکتار از کانون‌های تولید ریزگرد قم زیرپوشش خاک‌پوش‌های دوستدار محیط‌زیست قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به چرای یک‌هزار و ۵۰۰ شتر در دشت سراجه، ادامه داد: معیشت‌های جایگزین برای ساکنان، نهال‌کاری به‌وسیله گونه‌های کم آب بر و استفاده از خاک‌پوش‌های دوستدار محیط‌زیست برای مدیریت گرد و غبار در ۲ هزار هکتار از دشت سراجه قم باید به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه قم از نظر جغرافیایی و اقلیمی یکی از استان‌های حساس کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: اکنون حدود ۳۰۰ هزار هکتار از گستره استان قم به کانون ایجاد گرد و غبار تبدیل شده که ۳۰ هکتار از آن وضعیت وخیم‌تری دارد.

سلاجقه اضافه کرد: توسعه بیابان و ریزگرد در قم افزون بر این شهر، استان تهران و سایر شهرهای پیرامونی را تهدید می‌کند و می تواند به چالشی برای صنایع، خطوط ریلی و غیره تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت ریزگردها به‌صورت یکپارچه و هماهنگ در کشور دنبال می‌شود، گفت: مدیریت یکپارچه ریزگرد و گرد و غبار در دشت حسین‌آباد میش مست و سراجه در استان قم کلید خورده و انتظار داریم مسئولان استانی به وظایف خود در قبال آن، عمل کنند.

روستای سراجه از توابع بخش مرکزی شهرستان قم در شهر قنوات قرار دارد.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

معاون وزیر میراث فرهنگی: سیاست دولت افزایش اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در قم است

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه افتتاح طرح‌های گردشگری و بازدید از مجتمع‌های میان راهی در قم با اشاره به لزوم توجه به گردشگری مذهبی در قم از سیاست دولت مبنی بر افزایش اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در این استان خبر داد.

وی با بیان این که درسفر هیات دولت، دو هتل در استان قم افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این هتل‌ها از استانداردهای لازم برخوردار بودند و توانستند سرانه تخت‌های استان قم را افزایش دهند.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

بهره برداری از هتل یک ستاره «سَتار» با زیربنای یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع و سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و هتل سه ستاره «طلاییه» با زیر بنای چهار هزار متر مربع و سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات واحدی در سفر به قم بود.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

واحدی همچنین در بازدید از بافت تاریخی قم از نزدیک روند ساماندهی و مرمت بافت تاریخی شهر قم را بررسی کرد و با تعدادی از مغازه‌داران و افراد ساکن در این منطقه به گفت وگو پرداخت.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

خانه بهداشت دو روستای قم در سفر استانی هیات دولت افتتاح شد

خانه بهداشت روستاهای «ملک قلعه» و «مومن‌آباد» قم هم‌زمان با سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به قم، با حضور «حسین فرشید» معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

این خانه‌ها هرکدام ۱۰۰ مترمربع دارد و در یک سال احداث شده که برای افتتاح آن‌ها در مجموع چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌ است.

فرشید همچنین از مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان کهک بازدید کرد و بدون واسطه با مردم شهرستان گفت‌وگو کرد.

سعیدکریمی معاون درمان وزارت بهداشت که همزمان با هیات دولت به قم سفر کرده است، به شهرستان جعفرآباد رفت و از مرکز منتخب شبانه‌روزی سلامت این شهرستان بازدید کرد.

مهدی انصاری مدیر آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو هم به همراه هدی ابوالحسنی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از وضعیت آزمایشگاه کنترل کیفی استان بازدید کردند.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

همچنین طی مراسمی با حضور مهدی انصاری مدیرکل آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو و هدی ابوالحسنی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، آیین کلنگ‌زنی احداث آزمایشگاه جدید کنترل کیفی معاونت غذا و دارو به زمین زده شد.

این آزمایشگاه در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع و با تجهیز دستگاه‌های مجهز طی مدت ۲ سال احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

سفر وزیران و مقام‌های دولت سیزدهم به قم/ خدمت بی‌منت برای آبادانی دیار کریمه اهل‌بیت

مدیرعامل انتقال خون: مرکز انتقال خون در شهرک پردیسان قم ساخته می شود

مصطفی جمالی مدیرعامل انتقال خون کشور نیز در دیدار آیت‌الله سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله علی سیستانی در قم، گفت: زمینی برای ساخت مرکز انتقال خون در شهرک پردیسان قم در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود ساخت آن ۲ سال به طول انجامد.

وی افزود: با آغاز به کار این مرکز، خون مورد نیاز بیمارستان‌های این نقطه از شهر قم به‌ویژه بیمارستان قلب(نور) تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha