سامانه نظام ایده‌ها و نیازها اردیبهشت ماه سال آینده رونمایی می‌شود

تهران- ایرنا- سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) وزارت علوم که بستری برای طرح‌ها و ایده‌های مرتبط با حل نیازهای اساسی کشور و ارایه راهکار توسط متخصصان است، اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت رسمی رونمایی می شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، جلسه شورای نظام ایده‌ها و نیازها، در راستای بررسی پیشرفت روند اجرایی شدن این سامانه و همچنین بازنگری اساسنامه موسسه پایش علوم و فناوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و قرار است رونمایی رسمی این نظام در اردیبهشت ۱۴۰۱ انجام شود.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای نظام ایده‌ها و نیازها،‌ از طراحی لوگوی اختصاصی سامانه نان تقدیر و تشکر کرد و افزود: مقرر شد در خصوص نحوه سرمایه گذاری و حمایت های مالی توسط بخش خصوصی و دولتی از پژوهش‌های ثبت شده در سامانه، رویه روشنی در نظر گرفته شود.

وزیر علوم درباره شیوه‌نامه ارایه ایده‌ها و طرح ها، داوری و تایید ایده‌ها از طریق سامانه نکاتی را اعلام کرد و اظهار داشت: مراحل تایید ایده‌ها و راهکارهایی که در سامانه توسط محققان و نخبگان ارایه می‌شود، به گروه‌های علمی دانشگاه‌ها واگذار شود و تایید مراکز دانشگاهی به منزله تایید وزارت علوم در نظر گرفته شود.

زلفی‌گل با تاکید بر تسریع در آماده‌سازی شیوه‌نامه بررسی نظام نیازها و ایده‌ها در سامانه نان، گفت: از ظرفیت اساتید دانشگاه برای نوشتن شیوه‌نامه استفاده شود. اولویت اصلی سامانه نان، حل مشکلات کشور است و طرح‌ها و ایده‌هایی که مرتبط با حل نیازهای اساسی کشور باشد، در اولویت بررسی قرار می‌گیرند.

در ادامه این نشست، بخش‌های مختلف وب سایت سامانه نان تشریح شد و حاضران در نشست نظرات خود را در خصوص بخش‌های مختلف آن ارایه کردند.

محمد جواد دهقانی رییس موسسه علوم و فناوری نیز در این نشست گزارشی را از روند پیشرفت طراحی سامانه نان ارایه داد.

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با قدردانی از اقدامات انجام شده خواهان تسریع در انجام روند طراحی سامانه و اعلام رسمی رونمایی از سامانه شد که مقرر شد این سامانه در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست اساسنامه موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری در راستای انطباق با سامانه ایده‌ها و نیازها "نان" مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت که برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.

به گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در پایان این نشست مقرر شد؛ نظرات ارایه شده در اصلاح اساسنامه نان مورد توجه قرار گیرد و پس از تصویب در وزارت علوم برای تصویب نهایی به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha