سند یکی از بزرگترین املاک آموزش و پرورش خراسان رضوی تعیین تکلیف شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با پیگیری این اداره‌کل و همکاری آستان قدس رضوی، سند یکی از بزرگترین و ارزشمندترین املاک آموزش و پرورش خراسان رضوی تعیین تکلیف شد.

به گزارش روز پنجشنبه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده افزود: با پیگیری اداره حقوقی و املاک این اداره کل، تکلیف سند این ملک، واقع در بلوار ساجدی مشهد، که بیش از ۱۰ سال است به دلیل بدهی آموزش و پرورش استان به آستان قدس رضوی بلاتکلیف مانده بود، مشخص شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۷ پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی در این خصوص انجام شد و در نهایت پس از جلسات پی در پی با مسوولان بخش های مختلف آستان قدس رضوی، میزان بدهی آموزش و پرورش در خصوص این ملک بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تعیین شد که سرانجام با مساعدت معاونت املاک و مستغلات مجموعه، بخشی از رقم بدهی باتوجه به دفاعیات مستند اداره حقوقی کاهش پیدا کرد و دست آخر با امضای تفاهمنامه، اسناد انتقال ملک مذکور  به آموزش و پرورش به امضای دوطرف رسید.

وی گفت: این زمین بالغ بر ۶۶ هزار متر مساحت دارد که در آن یک مدرسه، یک سالن ورزشی، انبار اداره کل نوسازی مدارس،انبار کتاب‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد.

رییس اداره حقوقی املاک آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: با جمع آوری اسناد و مدارک مستدل، بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از سرمایه‌های آموزش و پرورش استان تثبیت و اسناد آن تنظیم خواهد شد.

علی عنوانی اظهار کرد: در جریان فرایند انتقال اسناد مربوط به این ملک و با جلسات متعددی که برگزار شد پس از ارائه اسناد و مدارک مثبته و دفاعیات ارائه شده، بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از بدهی‌های آموزش و پرورش استان به آستان قدس کاهش یافته و تعیین تکلیف شد.

وی بیان کرد: پیرو تفاهم نامه‌های قبلی با پیگیری‌های اداره حقوقی و موافقت ذیحساب آموزش و پروش استان درخصوص بدهی ٣١٣ قطعه از قطعات آموزشی در اختیار آموزش و پرورش که بدهی حدود ٢۶ هزار میلیارد تومان برای حق تقدیمی تعیین گردیده، ضمن تنظیم تفاهم نامه مقرر شد رقم بدهی از محل ظرفیت‌های قانونی بودجه تهاتر و تعیین تکلیف گردد.

آموزش و پرورش خراسان رضوی دارای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ بنای مدرسه با کد آموزشی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha