۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84653007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۲۲ تانکر به مردم شهرکرد آبرسانی می‌کند

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷
کد خبر: 84653007
روزانه ۲۲ تانکر به مردم شهرکرد آبرسانی می‌کند

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از افزایش تعداد تانکرهای آبرسانی سیار برای رفع تنش آبی شهر شهرکرد خبر داد و گفت: روزانه ۲۲ تانکر با آبرسانی سیار مخازن آب این شهر را تامین می‌کند.

احمدرضا محمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با کاهش دبی آب چشمه کوهرنگ بر اثر یخ‌زدگی و برودت هوا ،تامین آب شهر شهرکرد با تنش روبرو شد که به دنبال آن راهکارهای کوتاه، میان و بلندمدت رفع تنش آبی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای رفع این تنش آبی در کوتاه‌مدت از استان‌های بوشهر، اصفهان، لرستان و کاشان و به تازگی از استان یزد و مرکزی ۲۲ تانکر ۱۰ هزار لیتری برای انتقال آب به مخازن شهرکرد تامین شده است.

محمدی یادآور شد: این تانکرها روزانه به اندازه پنج نوبت آب را از تصفیه‌خانه سامان و شهرهای اطراف از جمله نافچ و فرخشهر به مخازن آب شهرکرد انتقال می‌دهد تا بخشی از تنش آبی شهرکرد برطرف شود.

وی همچنین از اجاره ۲ چاه دیگر برای تامین آب مورد نیاز شهرکرد خبر داد و گفت: پیش از این ۶ چاه از دستگاه‌هایی از جمله بخش کشاورزی و شهرداری اجاره شده بود و با چاه‌های جدید در مجموع هشت چاه اجاره‌ای به منابع آب شهرکرد اضافه شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه‌ بر راهکارهای کوتاه‌مدت، در حال ارزیابی خطوط پدافندی نیز هستیم تا در زمان‌های بحرانی وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی مهمترین راهکار برای رفع تنش آبی شهرکرد را صرفه‌جویی و مدیریت مصرف عنوان کرد و ادامه داد: صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب به منزله وارد مدار کردن ۱۰ حلقه چاه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، نزدیک شدن به زمان خانه‌تکانی شب عید و افزایش مصرف آب در تشدید تنش آبی را نگران کننده دانست و افزود: توقف آبرسانی سیار و رفع تنش آبی در شهرکرد قابل پیش‌بینی نیست اما چنانچه مردم در مصرف خود ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند می‌توان اسفند ماه را با تنش کمتری پشت سر گذاشت اما اگر صرفه‌جویی نشود امکان افت فشار و قطعی آب نیز وجود دارد.

به گزارش ایرنا، شهر شهرکرد ۸۲ هزار مشترک خانگی دارد و در مجموع شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد به ۱۲۰ هزار مشترک در این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

آبان ماه امسال جریان چشمه کوهرنگ خشک شد و دبی آب چشمه با کاهش شدید روبرو شد و از ابتدای بهمن نیز آبگیر طرح انتقال آب از چشمه کوهرنگ به شهرکرد با یخ‌زدگی روبرو شد و از آن زمان تاکنون تامین آب شهرکرد با تنش روبرو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha