۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84651971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه اسپانیا: دیپلماسی بهترین راه حل بحران اوکراین است

تهران – ایرنا– خوزه مانوئل آلبارز وزیر خارجه اسپانیا روز سه شنبه با اعلام اینکه دیپلماسی بهترین راه حل بحران اوکراین است گفت: در صورت تائید شدن خروج نسبی نیروهای روسی از مناطق مرزی با اوکراین باید بگوییم که این بهترین خبر است و بر عهده کرملین است که قدم بعدی را نیر برای تنش زدایی با کی یف بردارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، خوزه مانوئل آلبارز وزیر امور خارجه اسپانیا در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی اش در مادرید گفت: "در صورت تائید شدن هرگونه خروج نسبی نیروهای روسی از مناطق مرزی با اوکراین باید بگوئیم که به اخباری عالی برای تنش زدایی دست یافتیم، بنابراین برعهده کرملین است که اقدام بعدی را در این راه انجام دهد."

این سخنان در حالی مطرح شد که دولت روسیه بارها اعلام کرد که در پی جنگ نیست و امروز هم اعلام کرد بخشی از نیروهایش را پس از پایان رزمایش های نظامی در نزدیکی اوکراین، از مرز این کشور به پایگاه های اصلی شان بازگردانده است.

با این وجود وزیر خارجه اسپانیا در عین حال با اعلام اینکه جنگ اجتناب ناپذیر نیست، تاکید کرد:"دیپلماسی، بهترین راه حل برای این بحران است بنابراین ما نباید در حال حاضر تنش شدید در مرز اوکراین را دست کم بگیریم، توپ در زمین روسیه است."

وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین گفت که حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین غیرقابل توجیه است و هیچ دلیل دفاعی برای چنین نیروی قابل توجهی وجود ندارد.

آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز در این کنفرانس خبری گفت که روسیه باید گام های مشخصی همچون عقب نشینی نیروهایش از مرز اوکراین برای تنش زدایی با کی یف بردارد.

وی در این خصوص گفت: هر گام واقعی به سوی تنش زدایی، دلیلی برای امیدواری است و لذا روسیه باید گام های مشخصی همچون عقب نشینی نیروهایش از مرز اوکراین برای تنش زدایی با کی یف بردارد.

بربوک گفت: اکنون بر عهده روسیه است که مسیر تنش زدایی را در پیش گیرد و با گام های ملموسی چون عقب نشینی نیروها از آن حمایت کند.
براساس این گزارش، روسیه هنوز اعلام نکرد تاکنون چه تعداد از ۱۳۰ هزار نظامی مستقر این کشور در مرز اوکراین را عقب کشانده و در این میان سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز مدعی است که نشانی دال بر عقب نشینی نیروهای روسی مشاهده نکرده است، تناقضاتی که آمیزه ای از خوش بینی و بدبینی را در غرب برانگیخته است.

غرب و آمریکا مدعی اند که مسکو با استقرار نظامیانش در امتداد مرز اوکراین، قصد حمله به این کشور را دارد، ادعایی که روسیه آن را رد می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha