مهمترین اخبار شهری مناطق مختلف پایتخت

تهران- ایرنا- استقبال مجموعه برج آزادی از نوروز، اجرای طرح مبارزه با جانوران موذی،تقدیر از پدران شهر با اهدای گل و همچنین صدور ۴۰ اخطار به مراکز خرید و فروش خودرو، از مهمترین اخبار مناطق مختلف پایتخت است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مناطق مختلف شهری و شهرداری های مختلف همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، روزهای پرخبری را می گذرانند.  محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۹، از طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ با رویکرد شهروند مداری و ارتقاء خدمت رسانی به شهروندان غرب تهران خبر داد و گفت: با رویکرد جهادی، شناسایی و رسیدگی به چالش ها و نارسایی و مشکلات شهری در حوزه های عمرانی، ترافیکی و خدماتی از دو ماه پیشتر آغاز شده و در ادامه نیز با تدابیر ویژه و آمادگی مطلوب تر به استقبال سال نو خواهیم رفت.

وی تصریح کرد: با تدابیر در نظر گرفته شده در فضاسازی و زیباسازی محیط شهری و نیز اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، شهروندان نوروزی متفاوت و زیبا را شاهد خواهند بود.

خسروی ضمن اشاره به ظرفیت میدان و برج آزادی گفت: طرحی در دست داریم تا با محوریت میدان آزادی و بهره گرفتن از ظرفیت میدان و برج آزادی فضایی مناسب برای ویژه برنامه های نوروز ۱۴۰۱ فراهم کنیم.

وی در ادامه به اقدامات عمرانی و خدماتی صورت گرفته در چند ماه اخیر اشاره کرد و یادآورشد: ضمن ساماندهی محوطه میدان آزادی و بهسازی فضای سبز و معابر محوطه برج آزادی، تلاش داریم تا میدان آزادی را به نوروزگاهی زیبا و جذاب تبدیل کنیم.

شهردار منطقه ۹ در ادامه عنوان کرد: شناسائی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری موجود در منطقه نیز از دیگر برنامه هایی است که مدیریت شهری در نوروز ۱۴۰۱ در دست اقدام دارد.

خاطره سازی با رخدادهای شهری

خسروی اضافه کرد: ایجاد فضایی خاص و متفاوت از سال‌های قبل در محوطه و فضای اطراف برج و میدان آزادی به عنوان نماد ملی و تاریخی نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد تا شهروندانی که منطقه را مقصد بازدید نوروزی انتخاب کرده‌اند خاطره ای شاد و زیبا در ذهن داشته باشند.

گذر فرهنگ و هنر و ساماندهی دستفروشان شب عید

شهردار منطقه ۹ به ظرفیت خیابان بدرالزمان قریب اشاره کرد وگفت: برنامه هایی در دست داریم تا از معابر این خیابان برای ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال استفاده کرده و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری نیز به مناسبت نوروز۱۴۰۱ و بهار طبیعت را در این گذر هنری-اجتماعی اجرا کنیم.

به گفته وی، زیباسازی فضاهای شهری، بازسازی مبلمان شهر، رنگ آمیزی خط کشی معابر و تابلوهای راهنمایی و رانندگی از دیگر برنامه هایی است که در این طرح اجرایی شده است.

خسروی در خاتمه از هفته طبیعت و روز درختکاری نیز یاد و کرد و گفت: از دیگر برنامه این منطقه طبق سنوات قبل توزیع نهال رایگان به شهروندان هم زمان با هفته درختکاری در نقاط مختلف منطقه ۹ و تلاش برای توسعه فضای سبز عمومی در غرب تهران است.

اجرای طرح چهل روزه مباره با جانوران موذی در منطقه ۱۴

همچنین طرح ویژه ۴۰ روز «نبرد با موش ها» به منظور رضایتمندی شهروندان با اجرای عملیات طعمه گذاری و حذف کلونی های منطقه ۱۴ به اجرا درآمده است.

سرپرست خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۴ در این باره اظهار کرد: کارشناسان اداره ساماندهی با گشت های مداوم به منظور بهبود وضعیت شهر و ارتقای کیفیت معابر شهری به شناسایی کلونی ها و پاک سازی لانه های مخفی جانوران موذی اقدام می‌کنند.

علی رضا برزگر مرادی افزود: اولویت این طرح گشت، بررسی و طعمه گذاری نقاط دارای پیام های شهروندی، انهار روباز، بلوارها، معابر اصلی و فرعی سطح منطقه است که از۲۰ بهمن شروع شده و تا ۲۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر نظارت دقیق بر موارد امحاء شده پیشین و بررسی میزان اثر اقدامات قبلی، همزمان با شناسایی کلونی ها و راسته های جدید، عملیات طعمه گذاری، انسداد حفره ها، مسیرهای تردد جانوران موذی و ورودی لانه ها (لانه کوبی) با استفاده از ابزارهای کاربردی جهت پاکسازی دائمی صورت پذیرفته است.

برزگر مرادی تاکید کرد: این اقدامات به صورت مستمر در تمامی روزهای هفته و علاوه بر شیفت های روزانه، توسط شیفت های شبانه نیز در سطح منطقه در حال انجام است.

پدران شهر با اهدای گل تقدیر می شوند

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دو با تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی ماه رجب گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام پربرکت رجب برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با عنوان «مهرپدری» اجرا می‌شود.

کاظم داودی، با اشاره به اینکه رجب ماه با فضیلت و فرصت گرانبهایی برای خودسازی و رجوع به پروردگار است که می‌توان از برکات آن بهره‌های فراوانی برد گفت: همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت علی (ع) و روز پدر، تکریم پدران شهدا  و همچنین برنامه های فرهنگی با محوریت مهر پدری پیش بینی شده است.

وی افزود: تقدیر از پدران شهر با اهداء گل در معابر و میادین و بوستان های پرتردد توسط نوجوانان دهه ۸۰ از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دو به برگزاری جشن میلاد امام علی علیه السلام در بوستان شهرآرا اشاره کرد و یادآور شد: در این مراسم  ضمن اجرای برنامه های فرهنگی، مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی، از پدران نمونه تقدیر می‌شود.

به گفته داودی، تجلیل از پدران شهید در نواحی و محلات، دیدار پدران سالمند در خانه سالمندان نگار در ناحیه ۶ همراه با توزیع گل و شیرینی، و غبار روبی گلزار شهدای گمنام از دیگر برنامه هایی است که با هماهنگی نواحی اجرا می‌شود.

اصلاح الگوی مصرف انرژی توسط شهرداری منطقه ۱۸
با اعلام نتیجه ارزیابی عملکرد مناطق از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار (اصلاح الگوی مصرف انرژی و منابع در ساختمانهای تحت پوشش مناطق) شهرداری منطقه ۱۸ رتبه عالی را کسب کرد.

در آخرین ارزیابی عملکرد مناطق در خصوص مصرف انرژی در چهار ماه دوم سال جاری که از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار اعلام شد، منطقه ۱۸ با کسب نمره عالی در ردیف مناطق ممتاز در زمینه اصلاح الگوی مصرف انرژی قرار گرفت.

مشاور شهردار و رییس کارگروه انرژی منطقه ۱۸ ادامه داد: بحث مصرف انرژی بحث مهمی است و هزینه های پایین انرژی موجب بی توجهی به مصرف آن شده است از اینرو در احیای فرهنگ اصلاح مصرف انرژی باید دست در دست یکدیگر بدهیم.

محبوب تیز پاز نیاری در خصوص این سوال که کنترل مصرف انرژی در ادارات چقدر مهم است توضیح داد: با دستور شهردار منطقه و با توجه به اهمیت موضوع کارگروه انرژی برای نخستین بار در بین مناطق شهرداری در سطح مدیران ارشد منطقه تشکیل شده و در این کارگروه، کارشناسانی دارای معلومات خوب در حوزه انرژی و نیز برخی اساتید دانشگاهی حضور دارند و  هر دو هفته یکبار ، این جلسه تشکیل می شود.

رییس کارگروه انرژی منطقه ۱۸ در خصوص کنترل مصرف انرژی در ادارات بیان کرد: با دسته بندی و تقسیم بندی عمده مصرف انرژی که با اولویت بندی برق، گاز مصرفی و آب است و با برنامه زمان‌بندی کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت، مصرف انرژی را مدیریت کرده‌ایم و مهمترین هدف ما فرهنگ سازی مصرف است که ابتدا از پرسنل منطقه شروع کردیم که با تکرار و پیگیری و گوشزد های پی در پی سعی بر این داشتیم که به این اقناع ذهنی نزدیک شویم که پرسنل در مدیریت بهینه مصرف انرژی کوشا باشند.

صدور اخطار برای ۴۰ واحد خرید و فروش خودرو در منطقه ۱۹

همچنین شهردار منطقه ۱۹ از افزایش نظارت ها بر فعالیت اصناف و واحدهای شغلی مزاحم به منظور جلوگیری از سدمعبر و سهولت تردد شهروندان با نزدیک شدن به پایان سال خبر داد.

مهدی هدایت ایجاد سدمعبر و مشکل تردد خودروها و شهروندان را یکی از معضلات مهم بویژه در روزهای پایانی سال و افزایش خریدهای نوروزی دانست و گفت: در همین راستا ضمن افزایش نظارت ها و ارائه تذکرات لازم به عاملان سدمعبر و واحدهای مزاحم،   اخطارهایی مبنی بر اجرای بند ۲۰ و تعطیلی صادر شده است.

وی فعالیت واحدهای خرید و فروش خودرو در محدوده شکوفه را یکی از عوامل سدمعبر در این محدوده دانست و افزود: تاکنون برای ۴۰ مورد از این مشاغل اخطار صادر شده و پنج واحد نیز پس از دریافت سه مرحله اخطار و بی توجهی به آن ها تعطیل شده‌اند. همچنین درنتیجه اجرای آرای بند ۲۰، ۱۲ واحد نیز تغییر شغل دادند.

به گفته هدایت، در ادامه این فعالیت، نزدیک به ۵۰ مورد اخطار نیز به عاملان سدمعبر اعم از واحدهای خدمات خودرویی، میوه فروشی، توزیع گوشت و مرغ در خیابان های شکوفه، میعاد، مهران، نیکوبین و شهید صمدی صورت گرفت.

شهردار منطقه ۱۹ در بخش دیگری از استمرار طرح جمع آوری گاراژهای تفکیک غیر مجاز پسماند در محدوده خلازیر خبر داد و بیان کرد: طی روزهای اخیر ۳۰ اخطار دیگر به صاحبان این گاراژها صادر شده است.

اجرای مسیر ویژه تردد موتورسواران در تونل امیرکبیر

همچنین امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ در خصوص اجرای مسیر ویژه تردد موتورسواران در تونل امیرکبیر، گفت: ورودی جنوبی این تونل به سمت خیابان ۱۷ شهریور و ورودی شمالی آن به سمت بزرگراه امام‌علی (علیه‌السلام) است و موتور سیکلت ها به دلیل تقاضایی که از خیابان ۱۷ شهریور به سمت بازار تهران وجود دارد، از تونل جنوبی، حرکت خلاف انجام می‌دادند.

وی افزود: موتورسیکلت ها یک‌طرفه از خیابان ۱۷ شهریور وارد تونل جنوبی می‌شدند و این نوع تردد موجب حوادث تلخی نظیر تصادفات منجر به فوت می‌شد. اکنون این مسیر از خیابان ۱۷ شهریور به سمت سه‌راه امین‌حضور در حدود یک کیلومتر، جداسازی و ایمن‌سازی  شده و به عنوان مسیری ایمن مختص موتورسواران، بهره‌برداری رسیده است.

اهدای ویلچر به شهروند کم توان جسمی از محل فروش در های بطری 

مجید محمدی رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه هفت نیز از اهدای یک دستگاه ویلچر به شهروند کم توان جسمی این منطقه از محل فروش درب های بطری جمع آوری شده به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۰ خبر داد.

وی گفت: ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت اجتماعی و همچنین کمک به خانواده های بی‌بضاعت تنها بخش کوچکی از اهداف اجرای این طرح است.

رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه ۷ با اشاره به اهداء ۳۰ عدد ویلچر و ۵ عدد گوشی هوشمند به دانش آموزان کم بضاعت از ابتدای آغاز این طرح، یادآور شد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ یاری هم نوع و کمک به نیازمندان، حفظ و جلوگیری از تخریب محیط زیست و نیز جلب مشارکتهای مردمی در کار خیر، اجرا می شود.

برگزاری ویژه برنامه «پدران شهر»

محمدحسن رجبی سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ نیز از برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی درآستانه میلاد با سعادت امیرالمومنین علی(ع) و روز بزرگداشت مقام پدر، با عنوان "میلاد نور" در محلات با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

 وی گفت:  همزمان با ولادت حضرت علی(ع) نیز همکاران ما در معاونت اجتماعی با حضور در معابر، میادین، بوستانها و مراکز جمعیتی سطح منطقه با اهدای گل همراه با پذیرایی از پدران شهر تقدیر می کنند.
رجبی در ادامه در تشریح برنامه هایی که با مشارکت مساجد، سراهای محله و گروه‌های خودجوش مردمی  انجام می شود، افزود: برگزاری جشن شاخص میلاد حضرت علی (ع) با حضور گروه های اقوام،  سنتی، محلی  و نمایش وتئاتر میدانی، برپایی سخنران مذهبی، مسابقات فرهنگی و مولودی خوانی  ، برگزاری جشن های آیینی در مساجد محوری و شاخص و معابر، میادین، بوستانهاو مراکز جمعیتی منطقه و  برپایی برنامه عطر افشانی و غبار روبی مزار پدران  معظم شهدا از جمله این برنامه هاست.

تکریم پدران سالمند سرای سالمندان 

محمود افراخته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه نیز گفت: در آستانه میلاد امام علی(ع) تولیدات خیرانه و هنری شهروندان شامل صنایع دستی، نگارگری القاب امام اول شیعیان و غیره را طی فراخوانی جمع آوری کرده و طی مراسمی به پدران سالمند سرای سالمندان اهداء می کند.  

وی افزود: شهروندان می توانند برای شرکت در پویش "تهران شهری برای همه پدران" تا پنجم اسفند، تولیدات خیرانه و هنری خود را به سرای محلات سرای محلات ۱۲ گانه ارائه دهند.

وی گفت: برگزاری مسابقه نقاشی و خط با موضوع اسماء مبارک حضرت علی علیه السلام و معرفی و تقدیر از آثار برگزیده و کمک مومنانه با شناسایی و ارسال بسته های حمایتی به خانواده های بی سرپرست با مشارکت خیرین و گروه های جهادی مردمی و تجلیل از پدران نمونه، پدران شهدا و پیشکسوت، پاسداشت ایام خجسته و نورانی ولادت امام اول شیعیان و روز پدر در این منطقه انجام می شود.

به گزارش ایرنا شهر تهران از ۲۲ منطقه شهرداری تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha