سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان و فلسطین  چگونه جشن گرفته شد؟

تهران – ایرنا – برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میان لبنانی ها و فلسطینی ها با طعم مقاومت همراه بود و در اجتماعات و بیانیه هایی که از سوی شخصیت ها و تشکل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فلسطینی و لبنانی صادر شد، از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) گفتند و حمایت ایران از مقاومت را ستودند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه ها و اظهارات رسانه ای، ماهیت انقلاب اسلامی سال ۵۷ ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) ، استقلال، آزادی، استکبار و صهونیست ستیزی و حمایت از مظلوم در مقابل ظالم توصیف شده است.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان و فلسطین  چگونه جشن گرفته شد؟
در همین پیوند، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان با انتشار بیانیه ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از نقش مهم جمهوری اسلامی در کمک و حمایت از لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.
در بیانیه مفتی جعفری لبنان آمده است که انقلاب اسلامی روحیه بخش و عامل اصلی بیداری و آگاهی مسلمانان جهان و منطقه در مقابل جبهه استکبار و صهیونیست است.
بیانیه افزوده که جمهوری اسلامی ایران تمام قد از جبهه مقاومت حمایت کرده و به مدد کمک های ایران ما توانستیم صهیونیست ها را از لبنان بیرون کنیم.
شیخ قبلان در بیانیه اش آورده است که نباید فراموش کرد که تهران روزی از ما حمایت کرد که همه تسلیم شده بودند و امروز  به علت حمایت های جمهوری اسلامی ایران جبهه مقاومت در اوج اقتدار برای مقابله با صهیونیست ها قرار دارد.
«شورای علمای فلسطین» نیز با صدور بیانیه ای سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و انقلاب اسلامی را عامل روحیه بخش و آگاهی ملت های منطقه به ویژه فلسطینی ها در مقابله با اشغالگران صهیونیستی اعلام کرد.
«محمد صالح الموعد»، رئیس هیات مشورتی و سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین در لبنان و خارج از کشور، در بیانیه ای «چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبری حضرت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران» تبریک گفت.
در این بیانیه آمده است که انقلاب اسلامی فصل جدیدی از مقاومت نزد ملت های منطقه گشود و جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور و کانون مقاومت علیه جبهه کفر و صهیونیست همواره پشتیبان آرمان فلسطین بوده است.
رئیس شورای علمای فلسطین در لبنان در این بیانیه افزوده که با وجود تحریم های ظالمانه از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، جمهوری اسلامی همیشه تکیه گاه فلسطینی ها بوده و دست از حمایت از آرمان فلسطین و جبهه مقاومت برنداشته است.
همچنین به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گردهمایی بزرگی با حضور علمای فلسطینی و لبنانی در بیروت برگزار شد.
در این همایش سخنرانان در باره تاثیر انقلاب اسلامی بر بیداری ملت ها، استکبار و استثمار زدایی سخنرانی کردند.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان و فلسطین  چگونه جشن گرفته شد؟

پیشتر هم مقام های سیاسی و علما و شخصیت های فرهنگی و مذهبی لبنان و فلسطین، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی  انقلاب، نقش انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در همراهی با ملت های مظلوم منطقه بویژه لبنان و فلسطین و حمایت از جریان مقاومت در برابر صهیونیسم و جریان های تکفیری و تروریستی را مورد تاکید قرار  داده و ستودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha