۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1462
کد خبر: 84648657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار راس دام در آستانه اشرفیه پلاک‌گذاری شد

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۵
کد خبر: 84648657
 ۱۵ هزار راس دام در آستانه اشرفیه پلاک‌گذاری شد

رشت - ایرنا - مدیریت جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه از پلاک‌گذاری و اهراز هویت بیش از ۱۵ هزار راس دام در این شهرستان خبر داد.

مهرداد محمدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای این طرح از سال ۹۸ در این شهرستان آغاز شد، افزود: پلاک‌گذاری بیش از پنج هزار راس دام باقی مانده نیز در منطقه نیز در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه این دام‌های پلاک‌گذاری شده در سامانه جامع ثبت شده‌اند، اظهار داشت: سرشماری دقیق دام‌ها، جلوگیری از قاچاق، کنترل بازار خرید و فروش، انجام برنامه‌ریزی مناسب در خصوص امور مدیریتی و اصلاح نژادی برای بهبود کمی و کیفی از جمله اهداف طرح پلاک‌گذاری است.

به گفته مدیریت جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه از مجموع دام‌های پلاک‌گذاری شده در این شهرستان ، ۲ هزار راس گوسفند و ۱۳ هزار راس گاو است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تعداد هفت دامداری صنعتی و یک دامداری پرواری در این شهرستان فعالیت دارند گفت: سالانه بیش از هشت هزار تن گوشت قرمز در این منطقه تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۱۳ میلیون کیلوگرم انواع نهاده‌های دامی در شهرستان آستانه‌اشرفیه یادآور شد: فعالیت دامداری‌های صنعتی در این شهرستان برای ۴۴ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه همچنین به فعالیت ۳۲ مرغداری در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۲ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ میلیون عدد تخم مرغ در این مرغداری ها تولید می شود، ضمن آنکه یکهزار و ۶۰۰ نفر نیز بصورت مستقیم در این مرغداری ها مشغول کارند.

محمدی در ادامه میزان اراضی زیرکشت برنج در این منطقه را ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون شخم زمستانه در ۱۵ درصد از اراضی این شهرستان به انجام رسیده است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha