افزایش ابتلا به کرونا در خراسان رضوی تا ۲ هفته آینده ادامه دارد

مشهد- ایرنا- دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در این استان تا ۲ هفته آینده ادامه دارد.

دکتر علی اصغر انجیدنی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تعداد مراجعان سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی در اوج خود قرار دارد. 
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند که حدود یک چهارم از این تعداد در بخش های مراقبت ویژه قرار دارند و تعداد بیماران بدحال و بستری در بخش های مراقبت ویژه نیز در حال افزایش است.

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: روزانه بیش از ۳۵۰ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری می شوند که این میزان روند افزایشی دارد.
وی افزود: اومیکرون شبیه سرماخوردگی نیست و ممکن است موارد شدید آن نیز به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا به بیماری زمینه ای مبتلا هستند بروز کند. 
دکتر انجیدنی با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به نوع شدید کرونا یا فوت ناشی از آن است ادامه داد: در حال حاضر پوشش دز سوم واکسیناسیون کرونا در استان در حد انتظار نیست و باید تمامی گروه های هدف نسبت به این مهم توجه و مشارکت لازم داشته باشند. 
وی اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اتخاد شده و با همکاری موثر مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از دورهمی ها، حفظ فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون بتوان از موج ششم کرونا عبور نمود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۸۵۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha