درخشان: مردم مرا در راهپیمایی‌ها نمی‌شناختند/ به حکومت نظامی اهمیت نمی‌دادیم

تهران - ایرنا - پیشکسوت فوتبال ایران گفت: من تازه به پرسپولیس رفته بودم؛ چهره‌ای شناخته شده نبودم اما در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردم، پا به پای مردم عادی من و دیگر ورزشکاران می‌رفتیم و شعار مرگ بر شاه سر می‌دادیم تا انقلاب به ثمر نشیند.

به گزارش ایرنا حمید درخشان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید از آن روزهای شیرین سال ۵۷ به عنوان بهترین و زیباترین روزهای تاریخ ایران نام برد، روزهایی که مردم برای رسیدن به یک هدف واحد و بزرگ تلاش می‌کردند.

وی افزود: مردم ایران به معنای واقعی کلمه متحد و همدل بودند، بدون شک در آن ایام اتفاقات و خاطره‌هایی رقم خورد که برای همیشه در تاریخ ایران ثبت شده است، اینکه مرد و زن، پیر جوان همه می‌کوشیدند به یکدیگر کمک کنند تکرار شدنی نیست.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به خاطرات خود از آن دوران، خاطرنشان کرد: من تازه به پرسپولیس رفته بودم و چهره‌ای شناخته شده نبودم اما پا به پای مردم با دیگر ورزشکاران به راهپیمایی ها می‌رفتیم و واقعا آن روزهای زیبا و شیرین  از ذهن من پاک نخواهد شد.

درخشان تصریح کرد: فوتبال ایران در آن روزها تعطیل نبود، نه من بلکه هیچ کدام دیگر از فوتبالیست‌ها به این رشته فکر نمی‌کردیم، فقط به دنبال این بودیم که انقلاب پیروز شود.

وی تاکید کرد: در روزهایی که حکومت نظامی پابر جا بود با هر سختی از موانعی که رژیم طراحی کرده بود تا مردم نتوانند به کوچه و خیابان بیایند عبور می‌کردیم، برای مردم حکومت نظامی مهم نبود چر اکه هدف والا داشتند.

بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به دیدار ورزشکاران با امام خمینی (ره) گفت: من این افتخار را داشتم جزو اولین گروهی باشم که با ورزشکاران برای دیدار با حضرت امام خمینی (ره) راهی جماران شویم، حضرت امام خمینی (ره) در آن ملاقات جمله تاریخی من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم بر زبان آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha