۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84645971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۹ طرح دهه فجر در شهرستان بجنورد افتتاح شد

۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبر: 84645971
۱۴۹  طرح دهه فجر در شهرستان بجنورد افتتاح شد

بجنورد_ ایرنا_ ۱۴۹ طرح شهرستان بجنورد با اعتبار ۸۴۷ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان در دهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار خراسان شمالی و مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، سرپرست فرماندار شهرستان بجنورد روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح ها اظهار داشت: سه طرح عمرانی در حوزه آب و فاضلاب شامل احداث تاسیسات فاضلاب بجنورد و آبرسانی به روستای قوش قلعه با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و  تکمیل و آبرسانی به بجنورد در قالب رینگ شمالی با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
 باقر باقرپور افزود: ۱۲ طرح مخابراتی در حوزه بی تی اس روستایی و اجرای فیبر نوری با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان، احداث راه روستای قتلیش به طور چهار کیلومتر با اعتبار پنج میلیارد تومان، روکش آسفالت ۴۰ کیلومتری محور بجنورد به قوچان با اعتبار ۲ میلیارد تومان، احداث ۲ باب مدرسه در روستای سیساب و روستای آقانبی با اعتبار  چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیارد میلیون تومان، یک سالن ورزشی در روستای نوده بخش گرمخان به مساحت ۶۷۴ مترمربع با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان از جمله مهمترین این طرح هاست.
وی عنوان کرد: همچنین سه طرح آبیاری کم فشار در روستای اوزون با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۲ طرح گوسفند داشتی با اشتغالزایی ۴۰ نفر با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان،  کارخانه آرد کوثر با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، احداث شرکت آذین تولید کننده کارخانه بسته بندی قند و آبنبات با اعتبار ۲ میلیارد تومان و احداث آزمایشگاه اکرودیته آرد ارمغان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از جمله دیگر طرح‌های صنعتی است که به بهره برداری رسید.

۶۶۸ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی با اعتبار یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha