۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84644886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام روس: بی‌طرفی اوکراین می‌تواند تنش‌ها را رفع کند

تهران-ایرنا- ولادیمیر چیژوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا که کشورش به رغم ادعاهای آمریکا و غرب درباره آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین تاکید کرده که قصد چنین حمله ای را ندارد به تازگی گفت: بی طرفی اوکراین می تواند به کاهش تنش ها کمک کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: چیژوف در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا بی طرفی اوکراین مشکلات را برای روسیه حل خواهد کرد پاسخ داد، بله من در این زمینه مطمئن هستم.

چیژوف  افزود: من معتقدم تنها راه میان بر برای بی طرفی اوکراین، انحلال ناتو است. در مرز روسیه کشورهای بی طرفی همچون فنلاند و سوئد وجود دارند.

این مقام روس در عین حال گفت کشورش «استقرار موشکی در رومانی و لهستان» را زیر نظر خواهد داشت.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر گفته بود که بی طرفی احتمالی اوکراین عمدتا به موضع کی یف بستگی دارد و هنوز برای صحبت کردن درباره آن بسیار زود است.

چیژوف پیشتر رویکرد پیمان ناتو در مساله تامین امنیت قاره اروپا و خودداری از ارائه تضمین های امنیتی به روسیه را غیرقابل قبول خوانده بود.

روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به آمریکا و ناتو پیشنهاد کتبی برای ارائه ضمانت های امنیتی به این کشور داد تا در وهله اول ناتو به شرق گسترش نیابد اما این ابتکار مسکو ازطرف کشورهای غربی رد شد.

چیژوف گفت وضعیت امنیت قاره اروپا هر سال بدتر می شود و همینک نیز مساله تهدید به امنیت ملی روسیه بروز کرده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha