تعبیر رویای خانه‌دار شدن مددجویان در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- ساخت مسکن مددجویی یکی از راهکارهای دولت برای رفع محرومیت از اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه به شمار می‌رود که در این راستا آذربایجان غربی همواره پیشتاز بوده و در دهه مبارک فجر امسال بسیاری از آنها افتتاح شده است.

به گزارش ایرنا، نیاز خانوارها به مسکن بخش بسیار مهمی از هزینه های خانواده ها را در بر می‌گیرد؛ این نیاز تا حدی جدی است که نبود آن در بسیاری موارد، سبب محرومیت خانواده ها شده و هزینه های ناشی از رهن و اجاره منزل، بخش زیادی از دغدغه به ویژه خانواده های با درآمد کم را به خود اختصاص می‌دهد.

در این میان، نهادهای حمایتی نیز در راستای توسعه حمایت از نیازمندان، بخش مهمی از برنامه ریزی های خود را به کمک از طریق ساخت مساکن ارزان قیمت و همچنین تعمیر مسکن مربوط به مددجویان یا استفاده از ظرفیت های انبوه سازی نظیر مسکن مهر اختصاص می‌دهند که در این باره اقدامات گسترده ای نیز طی سال های اخیر در کشور و به تبع آن آذربایجان غربی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مشکل مسکن مددجویان نهادهای حمایتی در آذربایجان غربی تا حدی است که چندی پیش، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در یک جلسه ویژه، مهمترین نیاز مددجویان این نهاد را مشکل مسکن عنوان و بر لزوم اهتمام جمعی برای حل این مشکل تاکید کرد.

افتتاح ۶۳۰ واحد مسکن مددجویی آذربایجان غربی در دهه فجر امسال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: در ایام الله دهه فجر امسال، ۶۳۰ واحد مسکن مقاوم مددجویی در استان افتتاح شد که گام بلندی برای کاهش دغدغه این خانواده ها به شمار می رود.

عزیز سهندی با اشاره به بهره برداری این مساکن به صورت شهری و روستایی افزود:  ۴۹۹ واحد از این مساکن، روستایی و ۱۳۱ واحد نیز شهری هستند.

وی اضافه کرد: برای احداث و بهره‌برداری از این تعداد مسکن مقاوم مددجویی، بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

۴۸ واحد مسکن تحویل مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی شد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی هم گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و با برگزاری آیین ویژه ای، کلید ۴۸ واحد مسکونی تحویل مددجویان این نهاد در ۱۱ شهرستان استان شد.

سعید فریور افزود: برای اجرای این طرح ها ۳۰ میلیارد ریال اعتبار توسط اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: این واحدهای مسکونی در شهرستان های ارومیه، نقده، سلماس، بوکان، خوی، مهاباد، پلدشت، میاندوآب، چالدران، شاهین دژ و پیرانشهر اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: این واحدها با همکاری قرارگاه خاتم برای خانواده های دارای ۲ معلول در مناطق شهری و روستایی ساخته شده است.

فریور اظهار کرد: مساحت هرکدام از این واحدها، ۱۱۰ متر و زیربنای آنها ۸۹ متر بود.

۲۰۰ واحد مسکن محرومان روستایی در آذربایجان‌غربی تحویل داده شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی نیز در این باره گفت: ۲۰۰ واحد مسکن محرومان با ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه در این استان طی امسال تحویل واجدان شرایط شده است.

محمود بدلی افزود: برای احداث این ۲۰۰ واحد حدود ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است که شامل ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیارد ریال آورده متقاضیان است.

وی ادامه داد: امسال در سطح استان، سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان برای افراد نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی و غیرمددجویان واجد شرایط احداث می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برای این واحدها ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و یک میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات قرض الحسنه هزینه خواهد شد.

بدلی گفت: ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد مناطق روستایی و به ویژه تامین مسکن برای خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول و تحت پوشش بهزیستی از اساسی‌ترین اهداف بنیاد مسکن است.

با مجموعه این اقدامات و اهتمام جمعی که در راستای تامین مسکن نیازمندان درآذربایجان غربی صورت گرفته، امید می رود که این نیاز اصلی محرومان و نیازمندان تا حدودی رنگ ببازد و نیازمندان جامعه با اولویت، صاحب مسکن شوند تا بخش مهمی از نیاز هزینه ای این خانواده ها از بین برود.

امری که در صورت تحقق می تواند زمینه افزایش کمک به بخش های دیگری خودکفایی نیازمندان را فراهم آورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha